Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja jag har också funderat på det men efter attha klämt och tryckt när den varit varm så tror jag att den fortfarande fördelar trycket bättre. Två av min ahästar trivs iaf mkt bra med temourpadden
De provade ut en Innova till honom och allt, men han kunde absolut inte öka med den. Såg halt ut, hästen var precis vet checkad ua. Jag o min tränare kliade oss i huvudet tills hon gick o hämtade en annan sadel, vips borta!
Ska nu kolla den nyaste prestigen för D1 för jag tror att det är när sadeln kommer åt bogbladen som han inte kan gå riktigt normalt.
Jag har en luftpad. Dels för att få lite mer frihet till manken, dels för att sadeln är lite vid, och dels för tryckutjämningens skull. Jag tycker luftpaden är outstanding alla övriga padar.
Jag använder för närvarande bara en teddypad eftersom jag inte tror att en fårskinnspad skulle få plats. Men idag ska jag prova med fårskinnet för att se om jag kan få lite lyfteffekt!
En kompis till mig har en pad som jag tror är det otimala paden, fårskinn med gelé uppe på!
Nej, men det är en pad med fyra luftkuddar som du kan pumpa individuellt. Är samma system som flair som ligger inne i sadlar men den här kan man då använda på vilken sadel som helst.
Beror ju på hur mkt man fyller. Nu har ju jag bara lite, lite luft baktill och lite mer fram så för min del så känns det fortfarande close contact. Men det blir ju ändå skillnad mot flair, men inte så mkt att man upplever det negativt.
den stora har gelpad som stötdämpning då han är ung skulle jag tro. Har inte haft han så länge och han trivs med sadeln och så. MEN lär bli sadelbyte när han musklar sig mera. och denna sadel inte är så vid.
Ponnyn har en teddypad bara för att få uppsadeln lite. Den måste stoppas om. Dock har vi inte haft råd förrns nu. och det har inte varit sån panik enligt sadelmakaren/utprovaren och hästen är fräsch o fin i ryggen.
har en gelpad för att vara lite extra försiktig om ryggen(unghäst), dessutom är jag inte helt nöjd med omstoppningen av sadeln. är fortfarande lite för stum, då känns det bättre med gelpaden under
varför så spydig? Tycker du det är befogat, jag har presenterat dig med fakta, inga fabricerade sanningar, och det är sant att gel padden ökar trycket, inte minskar.
*kl*
Jag använder en Bartl fårskinnspad med fickor som jag själv skurit till inlägg till för att kunna bygga den som jag vill (bomlös sadel som jag behövde höja lite framtill, ej "mjuk" bomlös) använder en gammal sönderklippt wintec skumgummipad och grandeurinlägg. Själva padden är ungefär samma som Mattes correction pad skulle jag tro.
Tycker den är guld men måste skaffa en till att kunna byta med svettiga sommardagar iom att den används som schabrak.
Tips på liknande anordningar för att kunna bygga lite fram, som är snyggt och inte alltför dyrt mottages gärna!
Skulle gärna använda renskinn annars för att minska friktionen, men något renskinn som går att padda upp tror jag då inte att det finns.
Kropp & Själ
Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska?
Bomullsproduktion är ju...
Lantbruksdjur
Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Hundavel & Ras Det kan ju vara en trevlig hund för det, men den har ju inget i avel att göra om den har kvarstående rädsla för underlag. Det är väl det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.