Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Halloj alla, jag har nu börjat (nåja försöker åtminstone) sitta ner i traven på min 4-åring vilket tyvärr inte går så bra. Han har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 744
Senast: axel
·
M
Dressyr Det är möjligen ingen som ska dit?? Vilka klasser? När åker ni? :D
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Cowabunga
·
Dressyr ni som har häster som av naturen är av det lite mer sirapsaktiga slaget, vad gör ni för att få dem att vakna till? Hur rider ni dem...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 007
Senast: Tebazz
·
A
Dressyr Nu släpps bomben^^ Kan man tävla dressyr i en hoppsadel? Har ni någonsin sett någon göra de? Alexandra ps. märks de att jag i...
Svar
11
· Visningar
3 868
Senast: Jardina
·
K
Dressyr Jag läste att Sydafrika numer tillåter bettlöst alternativ på dressyrtävlingar. Är det något som Sverige borde ta efter tycker ni? Annika
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Ante
·
M
Dressyr Hur gör man om man vill tävla en 4-årig D-ponny i LC/LB? Brukar det finnas avd B eller tävlar alla D-ponnyer i samma klass (avd A)...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: lewellyn
·
Dressyr Är det nån här som har nån erfarenhet av Kentauers dressyrsadlar? Jag ska till sadelprovaren på måndag och dom hade några sådana, nya...
Svar
15
· Visningar
4 654
Senast: bigganl
·
Dressyr Hej! Funderar på en beg wellington greenline men är lite skeptisk. Det som jag har hängt upp mig på är garantin på bommen. Stämmer det...
Svar
1
· Visningar
818
Dressyr Behöver lite hjälp från kunnigt dressyrfolk! Jag har nyligen fått hem en foderhäst, en 4-årig liten arabmadam. Jag jobbar nu med...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Chili
·
C
Dressyr Eftersom det började diskuteras i en annan tråd (http://www.bukefalos.com/f/newthread.php?do=newthread&f=67), så undrar jag hur övriga...
2
Svar
35
· Visningar
4 035
Senast: Lancet
·
O
  • Låst
Dressyr får man ha det på dressyr.. ska ju ev ha en arabpå foder och vill inte rycka den långa fin manen :love:
Svar
8
· Visningar
3 027
Senast: mirandasPeppe
·
Dressyr Jag ska på en 5 dagars kurs med min häst om några veckor, han kommer då gå 2 dressyrpass/dag. Han har rätt bra kondis nu, går 6-7 dagar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: kryckan
·
Dressyr Lite sena funderingar så här på nattkröken... Hur mycket tycker ni att man ska "hjälpa" hästen att bära sig? T ex genom att stötta...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: Tora
·
Dressyr Var och tittade på en lokal dressyrtävling i går och blev lite fundersam. Ett ekipage red fel 2 gånger utan att domaren blåste. :o I...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Fiorano
·
N
Dressyr Ja kanske dum fråga... :o Men jag blir så irriterad på att alla verkar veta vad det är utom jag? När man sitter och läser ex...
Svar
8
· Visningar
6 720
Senast: Nyrelski
·
S
Dressyr I vilket program? På vilken rörelse? :) EDIT: Ojoj haha! Menar NIA, inte nior:o Om det inte var flera domare dvs :D Eller så...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Cashmir
·
Dressyr Jag är bara lite nyfiken på vad ni har för storlek på er kandarstång, alltså hur bred mundelen är. Hittade en extremt bred kandarstång...
Svar
7
· Visningar
2 433
Senast: Kratus
·
Dressyr Ni som ska starta LA:1 dressyr, vad går era hästar i för form? Hur samlade? Ökningar osv? Vore spännande att höra! :)
Svar
10
· Visningar
1 653
Senast: Findy Lee
·
  • Låst
Dressyr ...men... Är det ingen halt längre vid inridningen i LC:1? Jag hittade en länk till en väldigt bra sida med alla dressyrprogram...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Maira
·
P
Dressyr Idag på en dressyrträning så fick jag höra att min häst har långa ledningar, blev aldrig att jag frågade då vad det betydde men nu...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka