F
flashlight
Sv: Sitta ner i trav på häst med STOORT steg
Ibland så tycker vi så lika att det är skrämmande .
Mvh
Tora
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland så tycker vi så lika att det är skrämmande .
Mvh
Tora
Att vända en unghäst för att den skall lära sig att balansera sig är väl ändå inte samma sak som att galoppera på en volt för att man skall klara av att sitta ner på den?
Efter att ha läst detta så inser jag att du måste väldigt duktig på att rida och utbilda unghästar. Min 6-åring har tyvärr inte alls kommit lika långt. Hon är tex inte helt bärig i galoppen ännu och kan än så länge bara samla sig några språng i taget.. I övrigt kan han nu skänkelvikning, öppna, enkelt galoppombyte, förvänd galopp (med bärighet), ökad galopp, samlad galopp, mellan galopp, mellantrav, halt, samlad skritt, fri skritt, ökad skritt, mellan skritt. Detta är inget som blivit inlärt med tvång utan snarare inlekt. Öppna och skänkelvikning har han lärt sig genom att han varit odräglig då jag skrittat ut (är juh såå tråkigt att bara gå rakt fram), jag har helt enkelt ställt honom lite och lagt till skänkeln och lagt om vikten(i syfte att få honom att tänka på annat) vips..
Ja det är den Ts skriver om sin egen 4-åring.
Läste även att den förvända- dock bäriga var pga felfattning. Då är det inte fattad förvänd, utan bara fel galopp. såsom många unghästar gör innan de förstår.10. I övrigt kan han nu skänkelvikning, öppna, enkelt galoppombyte, förvänd galopp (med bärighet), ökad galopp, samlad galopp, mellan galopp, mellantrav, halt, samlad skritt, fri skritt, ökad skritt, mellan skritt. Detta är inget som blivit inlärt med tvång utan snarare inlekt. Öppna och skänkelvikning har han lärt sig genom att han varit odräglig då jag skrittat ut (är juh såå tråkigt att bara gå rakt fram), jag har helt enkelt ställt honom lite och lagt till skänkeln och lagt om vikten(i syfte att få honom att tänka på annat) vips..