Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Dressyr Hej ! Läste en artikel idag i tidningen Häst&Ryttare som handlade om halvhalter. Där stod det NÅGOT I STIL MED att man skulle "Lägga...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: fejko
·
Dressyr Min häst har svårt att gå i förvänd högergalopp. Det går bra på rakt spår men i svängarna bryter hon av eller byter. Vänstergaloppen har...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: traloppan
·
  • Låst
Dressyr Så hur märker ni att hästen har sluppit ur sin ram och hur korrigerar ni det? Hur märker ni att hästen böjer sig i kroppen falskt...
37 38 39
Svar
771
· Visningar
47 090
Senast: Gunnar
·
F
Dressyr Hejsan:) Hur fungerar bedömningen i dressyr? Denna poänglista stämmer väl? 0 = Ej utförd/helt misslyckad 1 = Mycket dåligt 2 =...
Svar
4
· Visningar
1 668
Senast: PrinceFair
·
D
Dressyr Efter morgonens lektion på temat sits så föddes små frön av knepiga tankar återigen i mitt lilla hufvud.;) Instruktören förklarade...
2
Svar
20
· Visningar
2 573
Senast: blayenka
·
Dressyr Halloj, skulle vilja se bilder på era dressyrsadlar m djupt säte och stora vulster, gärna en förklaring om vad som är bra/mindre bra...
Svar
16
· Visningar
4 184
Senast: NeaN
·
Dressyr hej! Om det står i propen "rids på träns". Får man rida på kimblewick?? Tacksam för svar!
Svar
6
· Visningar
875
Senast: PrinceFair
·
U
Dressyr Finns det några långbenta,smalbenta dressyrryttare här? Vad har ni för stövlar och leggins? Verkar vara dags att investera i en del nytt...
2
Svar
21
· Visningar
2 690
Senast: super_fantan
·
Dressyr ökad skritt i lb:1, är det på långa eller korta tyglar :confused:
Svar
14
· Visningar
2 433
Senast: Soranto
·
Dressyr Jag har nu en Amerigo Classic som jag äääälskar! Men den är för trång för min tjocka häst som bara kommer att bli tjockare (ska...
Svar
15
· Visningar
3 149
Senast: TBT
·
Dressyr Till att börja med är jag inte helt säker på att den här tråden hamnat rätt, om inte vore det snällt att flytta den. När jag rider...
2
Svar
39
· Visningar
4 082
Senast: Chili
·
P
Dressyr Vad avgör om en häst lämpar sig till tex MSV dressyr nivå? Vad ska man titta på om man söker en sådan häst? Jag har suttit och jämfört...
Svar
4
· Visningar
1 213
Dressyr Var inne och surfade runt på H*rz* och hittade följande schabrak. Är sugen på bägge svarta (grå passpoal och röd/gul passpoal) samt det...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: panaccea
·
Dressyr Som rubriken lyder så undrar jag om man får tävla dressyr på pullargrimma? Ska iväg på en LB:1 i helgen och skulle bli himla tacksam...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: Soranto
·
Dressyr Jag var med på en liten klubbdressyr i helgen med min hopphäst. Fick några lätt intressanta kommentarer gällande mina serpentinbågar :o...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: Novali01
·
M
Dressyr Har inte tävlat så mycket, men nu till våren är det div 3 i ponnydressyr och jag vill gärna vara så snygg som möjligt. Vad ska jag tänka...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Shaklima
·
M
Dressyr Är det någon som vet vart man kan hitta 2009 regler för div. 3 ponny? :confused:
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Orkide
·
K
Dressyr Hej! Min dotters ponny har efter en tid på hopptävlingsbanorna visat sig ha mycket goda förutsättningar för dressyr. Dottern ska nu i...
2
Svar
20
· Visningar
6 783
Senast: mikaela-e
·
Dressyr Jo, jag sitter och tittar lite på hästar till salu för framtida byte från islandshäst till dressyrhäst. Red ponny på SM-nivå innan jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 333
Senast: pepinopre
·
Dressyr Skulle vilja få tips om bra övningar för att förbättra galoppen på min unghäst -05:a. Efter en del jobbande ute på fälten så känns nu...
Svar
17
· Visningar
2 100
Senast: Jennifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka