Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Har ridigt mycket dressyr det senaste året och lär mig utan att själv veta om det. Hur tränar man en häst i dressyr på bästa sättet...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Dammix
·
Dressyr Hur viktig är procenten på dressyrtävlingarna för er? Efter att ha läst flera inlägg om skiftande ämnen har jag förstått att 60% för...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 877
Dressyr Hej! * Hur vet man om bridongbettet och kandarstången ligger rätt och bra i hästens munn? Hur långt ner/upp ska man ha stången lixom...
Svar
1
· Visningar
753
Dressyr Hejsan! jag tänkte börja tävla lite lokalt i dressyr me min pålle i år är annars hoppryttare, men iaf tänkte införskaffa en...
2
Svar
27
· Visningar
3 306
Senast: -moa-
·
Dressyr Hallå, jag har ett litet problem. I stort sett all ridning, men främst i dressyren rider jag alldeles för försiktigt. Jag vill inte ta...
Svar
10
· Visningar
1 441
Senast: gordion
·
G
Dressyr Jag har kollat lite på detta med dressyr och hästens naturliga gång, den gången den har i i grunden...i hagen eller dyl...alltså den...
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: gordion
·
B
Dressyr Jag ska tävla för första gången i år:). och eftersom jag har sportlov tänkte jag försöka mig på att sy knoppar ( så att jag kan gör om...
Svar
1
· Visningar
1 003
Dressyr Hej! Är det någon som vet om det finns någon minimi stl på bettets ringar på tävling i dressyr? Får man tävla på ett bridong med...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Jennie83
·
G
Dressyr Vad skiljer sig mellan en vanlig och en island ?
Svar
16
· Visningar
5 872
Senast: Shaklima
·
S
Dressyr Har aldrig fått riktig kläm på detta: vad är skillnaden mellan öppna och sluta?
2
Svar
38
· Visningar
9 858
Senast: maxpower
·
Dressyr http://www.eurodressage.com/news/dressage/germany/2008/werth-feidc.html Ett utdrag ur texten: Isabell thought it was unacceptable...
2
Svar
35
· Visningar
3 966
Senast: Seabaz
·
Dressyr Ska rida min första dressyrtävling på länge nu i helgen. Var och kollade startlistan och ser att dom skrivit ut tider. Första ritten är...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Rumpnissen
·
V
Dressyr Varför dömmer inte domarna ner hästen/ponnyn när den går bakom lodplanet?? Oftast ser jag detta på ponnytävlingarna, dem flesta rider...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: super_fantan
·
E
Dressyr Okej, nu behöver jag lite hjälp här. Får hem min nya sadel nu om några dagar och tänkte ta och köpa mig nya stigbyglar. Kikade runt på...
2
Svar
30
· Visningar
6 580
Senast: mumrikan
·
Dressyr Såhär står i TR: Tyglar skall vara av läder och/ eller textil. Även tyglar med tunn gummifodring eller gummivävtygel är tillåtna...
Svar
6
· Visningar
1 671
Senast: Loppz
·
R
Dressyr Vad tror ni för sdael skulle kunna tänkas passa till en häst som funkat med prestige (doge, rembrant) men där 36 i bommen nu är för...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Lotus
·
A
Dressyr Är sugen på att köpa en dressyrsadel men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Hästen är en arab med kort rygg, stor manke (för att...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: simpan
·
A
  • Låst
Dressyr Jag har aldrig varit med på någon dressyr Clear Round innan utan bara klubbtävlingar och nu tänkte jag åka iväg på några clear rounder...
Svar
7
· Visningar
5 564
Senast: vilse
·
S
Svar
53
· Visningar
5 241
Senast: satanic
·
Dressyr Jag vet ju att man enligt TR inte får tävla på bettlöst. Men om det är så att hästen far illa av att man rider med bett (käkproblem...
Svar
5
· Visningar
1 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka