Vad sägs om det här?

Sv: Vad sägs om det här?

Ser att du är i Skövde. Det var på stalltoaletten vid gäststallarna på Grevagården jag hittade den. ca 10 år sedan men ändå. Förstår heller inte hur korkad man kan vara. Förmodligen någon som tappat den när de gick in där. Och den kan inte ha legat länge för blodet hade inte koagulerat.

Herbaflog hinkarna var utbytta mot Canadensisk Lera hinkar och märkta så hästskötare inte tog fel. Så enkelt tog de med sig herbaflog på tävlingar.

Ser att du är i Skövde. Det var på stalltoaletten vid gäststallarna på Grevagården jag hittade den. ca 10 år sedan men ändå. Förstår heller inte hur korkad man kan vara. Förmodligen någon som tappat den när de gick in där. Och den kan inte ha legat länge för blodet hade inte koagulerat.

Tja var glad att du inte har backstage på stora tävlingar som har "tillfälliga boxar" där får de gå med skyffel till kanylerna....

Nämen sedär ;)

Idiotiskt. Även om det inte var doping så kan det mycket väl misstänkas som det i alla fall - fast så kanske det itne var för 10 år sedan i och för sig.

Tja var glad att du inte har backstage på stora tävlingar som har "tillfälliga boxar" där får de gå med skyffel till kanylerna....

Jodå, har varit på sådana en hel del. Både SM och NM samt nationella, elit, regionala. Det var några år jag kuskade runt med en JR/YR landslagsryttare och såg en hel del.

Vad jag vet så får du inte ens injicera b-vitamin samma dag eller precis innan tävling. Kommer inte ihåg vad det är för karens tid på injicering, oavsett preparat.

Jag tänkte mest på att en häst kanske blev skadad/sjuk. Men, men. Man ska städa upp efter sig när man håller på med preparat på annan plats! oavsett om det är tillåtet eller inte.

http://www.eurodressage.com/news/dressage/germany/2008/werth-feidc.html

Ett utdrag ur texten:

Isabell thought it was unacceptable of Sjef Janssen to threaten the CDI Lyon organization that Anky would not compete if Mariette Withages and Gotthilf Riexinger were to judge her.

Skall dressyrryttarna nu börja hota med att inte komma till start om domare dömer som vågar döma ner dom :grin:

Jag har länge tyckt att det är dags att på något sätt ändra i bedömningssystemet. Tänk konståkning tex. De har ett mer "säkert" bedömningssätt. Jag vet inte helt 100 hur det går till men jag vet att det ganska nyligen är ändrat till det bättre iaf:laugh:

Sedan så tycker jag att det inte spelar någon som helst roll ifall dressyrryttare vägrar komma för att det är en viss domare där. Vem bryr sig igentligen? Om det är många ryttare som gång på gång vägrar komma när en viss domare ska döma är det väl dags att kolla upp den domaren men om det bara är en så..
Var och en har väl sina egna orsaker till varför man inte vill tävla när en viss domare dömer? Jag tycker nästan att Werth är lite töntig som bryr sig.. om inte Anky är där så försvinner ju hennes största konkurrent lixom:idea:

Jag jobbade på ett konståknings EM. Domarna hade tillgång att se alla åkarna under deras repetitioner. Det visade sig att mycket av resultatlistan var satt innan tävlingsstart. Om åkarna inte hade extremt grova missar så var dethelt klart.

Detta var när de hade den gamla bedömningen upp till 6,0 men ändock.

Hur man än vänder och vrider på det så är väldigt mycket av tävlandet orättvist dömt. Såg en baseballmatch i Canada där borta laget spelade så fult i sista inningen och inte en dommare dömde emot.

jo att bedömningssporter aldrig kan bli rättvisa är ju "the ugly little truth".

Om jag var i position att ställa kravet "domaren eller jag?" skulle jag också utnyttja det;D varför inte lixom? Sen får mina konkurrenter säga vad de vill om det:angel:

Jag tycker nästan att Werth är lite töntig som bryr sig.. om inte Anky är där så försvinner ju hennes största konkurrent lixom:idea:

Precis!:rofl:

Egentligen är det väl inte att ryttarna försöker som är den stora frågan egentligen utan om arrangörer tassar för ryttarna. Men som andra också skrivit, det finns nog i alla sporter på den nivån. Inte någon del av OS tex handlar väl längre om ädla amatörer som det var avsett, som kämpar i sin sport :angel: Det är pengar pengar pengar. Och då kommer det andra som ett brev på posten, fusk som doping och annat, påtryckningar, försök att få bort konkurrenter mm.

Det är nog inte unikt för ridsportgrenarna..........tyvärr. Om dom tjafsar med domare och varandra är ändå bättre än att dom grejar med hästarna, men säkert gör dom sånt också, tyvärr, även Isabell, gissar jag.

Jag tycker nästan att Werth är lite töntig som bryr sig.. om inte Anky är där så försvinner ju hennes största konkurrent lixom:idea:

Jag förstår henne, man vill vinna för att man är bäst och inte för att de bra konkurrenterna inte kom till start....

inte som att hennes vinst är given bara för att anky inte är där;)

Fast problemet är väl inte i första hand att Anky inte kommer. Problemet är väl att hon (och andra?) kan lyckas se till att arrangörer byter domare till hennes fördel, och det är ju knappast en fördel för Werth eller någon annan, och inte för sporten heller.

nej det är absolut inte en fördel för sporten att ryttarna utpressar tävlingsledningar till att byta domare.
Men som jag skrev tidigare, det kanske är dags att hotta upp bedömningssystemet en aning. Så att varje domare som individ spelar mindre roll. Så tror jag att problemet minskar!

Varför inte? Jag har undvikit att åka till utställningar med min hund där vissa domare dömer :angel:

men det drabbar ju mig och ingen annan... ;)

Liknande trådar

Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka