P.R.E till dressyr?

Sv: P.R.E till dressyr?

KL

Har pratat med Hedwig, vi ska fota i helgen så lägger jag ut dom här sen på prinsen:laugh: Eller jag skapar nog en ny tråd så jag inte kapar denna tråd.

Ser fram emot din tråd, skall bli kul att få se underverket :)!
Ursäkta snedsprånget kära TS!

Oj det märks att jag har varit borta från bukefalos ett tag, den här tråden har jag missat helt..
Kul att du är intresserad av PRE, själv är jag frälst!

På tävlingssidan så tycker jag inte att du ska oroa dig över vad domarna ska tycka, det viktigaste är ju att ha kul! eller hur?
Jag är ute på dressyrbanorna med mina PREs ganska mycket och de flesta dömer oss rättvist men sen finns det några "rötägg" som jag träffat på och dom undviker vi, jag har iallafall lärt mig att tävla mot mig själv..

Kan bidra med lite bilder på mina dressyrpojkar:

B:
Bodeguero20XXII202.jpg

Bodeguero20XXII.jpg

Boddan6-2.jpg

J:
0805134-1.jpg

08051311.jpg

V:
Ville7.jpg

Ville2-1.jpg

Ett litet tips, om du ska köpa en PRE så tycker jag personligen inte att du ska åka till Spanien och köpa utan kolla runt i Sverige, det finns många fina unghästar och även ridna PREs här:)

Hej på dig! Var har du hållt hus? Alltid lika roligt att se dig och
dina underbara killar! Håller med om att man skall börja leta i
sverige, mkt mindre risk att åka på en rejäl blåsning. Annars så
är det nog ett måste med en erfaren o seriös förmedlare som
har ett gott renomé.

Hej på dig! Var har du hållt hus? Alltid lika roligt att se dig och
dina underbara killar! Håller med om att man skall börja leta i
sverige, mkt mindre risk att åka på en rejäl blåsning. Annars så
är det nog ett måste med en erfaren o seriös förmedlare som
har ett gott renomé.

Jag rider och pluggar:) Ända gången jag hinner sitta vid datorn är tydligen när jag är sjuk:angel:, håller tummarna att jag ska bli helt återställd till tävlingen på lördag..

Jag håller också tummarna för att du som vanligt visar halvbloden
var "skåpet skall stå" :D!

:love: Fiiina dom är! Dagstorp på lördag? Lycka till!! Du blir inte ensam med PRE där då, vet i alla fall att det kommer ca 0,75 % PRE till dit till helgen! ;) Ska hålla tummarna för er båda! (själv har jag inte haft råd att lösa licens än så får vänta tills nästa tävling!)

thessanprincessan- vilka vackra hastar du har...:love: dom var oerhort tjusiga

har du rycks man pa den forsta skimmeln?, har aldrig sett det pa en PRE men tycker han var jatte snygg i det:love:

I söndags debuterade jag min ena hingst i en lb med 69,58 %! :banana::banana::banana:Han biljaderar en del i trav, men fick 7:or på nästan hela travprogrammet, 7 på skritten och 5st 8:or i galoppprogrammet! Jag är glad! Detta bevisar att nu kan man absolut tävla sin PRE och hävda sej väl bland halvbloden. Det handlar mest om ridningen/hur hästen arbetar/form & balans - precis som för alla andra. INTE vilken ras man har.
Sedan finns det säkert ännu många domare som fortfarande inte öppnat upp sina ögon för andra raser än halvbloden...
Denna hästen pratar vi om!
Teddy8.jpg

Bailon%20-08%20mm%20052liten.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 288
Senast: Sixten
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 559
Senast: Kirie
·
Ridning Jag är lite fundersam över det här med att tävla i dressyr med ponny. Jag är 18 år, och ägare till en islandshäst, under 148 cm så...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka