Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Känner mig lite orolig när jag ser hur korta era fölisar är i pälsen,är min normal? Snart 4mån. o har inte släppt riktigt all...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Legend
·
Avel Är det helt fel av mig att fundera på att alvla på min korsning (50% vbl, 25% hbl 25% flb)? Även on hon har mycket vbl i sig så är det...
2
Svar
34
· Visningar
2 594
Senast: mahlmt
·
Avel Mitt sto vi trodde var dräktigt var inte det utan hiskeligt fet bara :o Vi var flera stycken som trodde till 99% att hon skulle ha...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: carinaso
·
C
Avel Är det någon som vet något om denna hingst? Är intresserad av att köpa en avkomma efter honom och undrar därför lite mera om honom. Är...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Cessan
·
Avel Jaha, vilka här inne skall visa och var ? Själv skall jag visa lillkillen (e.Casir Ask-Carano) i Bollerup. Själv fick jag lite...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: gylle
·
B
Avel Hej! Ni som har andra hästar än Islandshästar. När ni inseminerar era ston och det blir ett föl. Måste ni då DNA typa både mor och...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Fredag
·
A
Avel Har precis skaffat nu häst :love: Ett vbl efter Tap In som bekant är konstantskimmel. Denna dam är mbr och visar inte några tecken på...
Svar
6
· Visningar
3 465
Senast: tjoffsan
·
Avel Finns det sånt för hästar? Ni vet som kurvorna på bvc för barnen. Vi står nämligen i stallet och diskuterar hur stora våra 1-åringar...
Svar
7
· Visningar
2 252
Senast: Mysaan
·
Avel Eftersom jag har ett gulbrunt sto börjar jag fundera över detta med hur färgen ärvs. Om hon skulle få ett föl som inte är gult i någon...
Svar
13
· Visningar
1 761
Senast: swebec
·
Y
Avel Jag :love: fullblod och tänker använda en hel del fullblod eller ston med fullblod i sig! Men skulle vilja veta utländska hingstar...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: rubytoo
·
K
Avel Efter att vi hade studerat och diskuterat olika hingstar, bestämde vi oss äntligen för en hingst till vårat sto. Vi bestämde oss vidare...
Svar
12
· Visningar
2 177
Senast: orpaskorpan
·
Avel Vad behövs? Räcker det om jag skickar in konturdiagram samt betäckningsintyg. (Han ska reggas som halvblod är E. Eighty eight keys och...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Lady
·
Avel Har hela tiden varit säker på att betäckningsbeviset (betäckning med egen hingst) skulle skickas in till ASVH när fölungen var född men...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Cesam
·
Avel Hej - vet någon hur juvret växer till månad för månad hos en förstföderska? När börjar något kännas/synas på juvret och hur växer det...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: Siekan
·
Avel På fölpremieringen sa de att man skulle leta reda på kontouppgifter på asvh´s hemsida och betala in 400kr för stambokföring. På asvh´s...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: athena
·
Avel Tänkte bara kolla om det är någon här som ska visa föl i Halmstad med omnejd den 5-9/9?
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Arabis
·
L
Avel fölmönstring-statistik? Sedan några år tillbaka ska ju resultatet på fölmönstring vara offentligt. Har sökt efter samlade resultat på...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
20 050
Senast: Jarrah
·
Avel Skulle vilja betäcka mitt sto med denna hingst nästa år. Är det någon som vet vad han kostar och hur man går till väga. Måste jag...
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: YaYa
·
M
Avel vet om att det finns en sida på internet där man kan söka på en häst namn oavsett ras och få upp hela stamtavlan men kan inte komma på...
Svar
1
· Visningar
4 293
Senast: Pillan6
·
P
Avel När är ett sto för gammalt för att betäckas om hon aldrig är betäckt förut? förutsatt att hästen är helt frisk och pigg och glad.
Svar
2
· Visningar
693
Senast: bonzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka