Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad säger ni om stammen Diamond - Waldstern?? Jag som inte ska ha ett sto till snubblade över detta...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Görel
·
F
Avel Kan en skimmel som föds som brun bära på ett fuxanlag?
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: Welsh
·
G
Avel Har börjat funderat lite på att betäcka mitt arabsto. Dock måste hon kollas av vet. först då hon är född -90 och detta skulle bli hennes...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Salaterka
·
S
Avel Om man tar ett föl efter en hingst på 160 cm till ett sto på 146 cm..Vad blir det då? Ponny eller häst? Liten häst antar jag :crazy:
2
Svar
21
· Visningar
1 981
Avel Jag ska åka med mitt lilla stoföl på fölmönstring och frågar då er som har koll på detta ...Är det nödvändigt att ta med mamman? Frågan...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Joyride
·
Avel Ngn som vet vad gränserna går för klass 1, 2 osv vid poängen man får vid fölmönstringarna? * Nyfiken, på var min lilla flicka hamnat...
Svar
2
· Visningar
791
K
Avel Hur lång tid tar det innan man får svar på DNA-typningen? Det börjar dra ut på tiden, om man sedan skall skicka in dessa papper och alla...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: kicki13
·
Avel Ni dressyrfolk, har någon sett denna hingst? Tidigare Celle-hingst som betäckt mycket i Tyskland men som på senare år ska ha tävlats...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Cyllene
·
Avel Har funderat lite på detta; brukar första avkomman generellt sett bli mindre eller större än de följande? Jag menar alltså som...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: Veronika
·
C
Avel är det scs som är ovanligt sega med att skicka ut det nya ägarbeviset? eller ska det ta såhär lång tid. Visste itne vart jag skulle...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: lil-sis
·
W
Avel Vi funderar på att importera en dansk hingst. Avelsgodkänd i danmark. Vet ni hur man går tillväga för att få den godkänd i sverige? För...
Svar
7
· Visningar
1 093
·
Avel Nu så fick vi besked om att Lisa tog sig med Comets Tail.. :banana: :bow: :banana: Frågan är ju varför hon alltid måste ta sig i...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: Sonic76
·
D
Avel Jag tänkte fråga avelskunniga människor här ang att jag tänkte köpa ett halvblodssto småmåningom. Jag vill gärna ha ett föl efter henne...
Svar
9
· Visningar
954
·
N
Avel Går i hästköpar tankar, är då ute efter att skaffa en PRE. MEN nu till frågan. Det har ju börjat dyka upp en del svensk födda PRE...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 543
Senast: strega
·
Avel Lite rörig rapport kommer här! Jag kommenterar de jag sett som jag reagerat på lite speciellt. Av de 4-åriga hingstarna var det...
Svar
11
· Visningar
2 088
Senast: gragge
·
Avel Vad kan berättas om denna stam? Hört att den lämnat flest svårklass hästar i hoppning.
Svar
1
· Visningar
849
Senast: md5krist
·
G
Avel Eftersom det inte var Idol i kväll så har jag roat :crazy: mig med att leta i alla gamla trådar om fölstorlekar och skrivit upp de för...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: belize
·
S
Avel Kan någon vara jättesnäll och berätta ALLT om hur det går till vid dräktighet..Allt från betäckningen till fölningen och vad man skall...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Sarasara
·
Avel Någon som skall gå den utbildningen som det stod om i Ridsport? Eller som har gått den tidigare? Verkade spännande tycker jag skall...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: diamonia
·
C
Avel Jag undrar om ni tycker att vi saknar några blodslinjer i den svenska sporthäst aveln - Svenska som utländska ? Vilket blod vill vi se...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 056
Senast: Icca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka