Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har köpt ett dräktigt sto med föl som är registrerade Oldenburgare i Tyskland. Skall jag registrera dem i Tyskland för att...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: diamonia
·
Avel Mitt ponnysto blev inte dräktig förra året och inte detta heller. Brunstade om igår. Hon har båda år gått på fribetäckning i flock med...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: CK
·
Avel Är det någon som har någon information, eller vet var jag kan hitta info om For Feeling sonen First Pleasure?
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: Boop
·
Avel Jag undrar om någon kan förklara vilka utmärkelser utländska ston/hingstar har och vad de kan jämföras med "i svenska mått". Alltså...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Rodde
·
Avel HUr är erfarenheterna av honom så här långt? Blev nyfiken då jag såg en bild av ett Cornettoföl vars mor ifjol fick 10-10 på...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Sanette
·
L
Avel hejsan! är det ngn som kan hjälpa mig? det är så att jag har ett hollänskt hbl (KWPN) som har tävlat en del i holland innan han kom...
Svar
2
· Visningar
1 084
Senast: hoppsann
·
Avel skimmel hingst? har suttit och kollat på tap in, tycker han har så s*tans läcker färg... vet ni ngn hingst som är skimmel?
Svar
19
· Visningar
1 870
Senast: moonlightgarden
·
Z
Avel Försöker finna lite hopp om att min skall kunna sticka iväg här på slutet. Han blir ju som han blir men ändå intressant. En vän har en...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Hannely
·
C
Avel Ville bara tala om att min" hingst" är kollad och konst dr på 90 dygn.. Tack alla ni som lungnat mig... nu är det bara att vänta. Allt...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Ramona
·
Avel Någon som har erfarenhet av honom och hans avkommor? Han har ju inte varit i avel särskilt länge, men rent generellt?
Svar
10
· Visningar
1 905
Senast: crazy
·
R
Avel Jag förstår mej inte alls på det här med BLUP och index. Hur vet man vad som är bra och inte? Hur räknar dom ut det? Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Görel
·
R
Avel Funderar på vad som skulle behövas inom svensk avel. Och vad man kan tjäna mest pengar på... Vilken ras/inriktning? Tex avla på...
2
Svar
25
· Visningar
2 196
Senast: Dalatjej
·
Avel Hej är det någon här som har erfarenhet hur länge man kan träna en dräktig häst(lektioner och hårdare arbete) och typ hur man ska trappa...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: jea78
·
B
Avel Satt igår och lyssnade på några som diskuterade avel med ovannämda ras. Som jag tidigare skrivit så är jag ingen som håller på med avel...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Blixtra
·
T
Avel Är intresserad av en häst med honom som morfar och undrar om det finns någon hemsida där sådan statistik visas? Gärna då framförallt...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: TooFatToFly
·
R
Avel Vill börja med att skicka ett stort GRATTIS till Hanna för Almnäs Gazettes 44poängare och BIS-titel :banana: :bump: :banana: Sen...
2
Svar
27
· Visningar
1 971
Avel Jag är säkert superkorkad nu men jag har läst på flera ställen om 3 åringar som betäcks. Är inte det tidigt? Eller är det vanligt att...
Svar
7
· Visningar
1 107
Avel När ska man vaccinera fölet?? Alltså när börjar man grundvaccineringen?? Är det då influensa och stelkramp? / Kitara_
Svar
11
· Visningar
5 515
Senast: Welsh
·
Avel Hur får man reda på vilken ras olika koder är, tex 02=arab, men VAR finns dessa raskoder listade?
Svar
5
· Visningar
3 746
Senast: Welsh
·
Avel Satt och läste resultaten från Bundeschampionat och hittade denna sida med foton. http://www.pferdebilder.de/ Helt suveränt...
Svar
13
· Visningar
914
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka