Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur har ni uppfödare gjort som betäckt era 3åringar? Ska man vänta efter 3 års så börjar man ju i mitten maj eller början på juni, på...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: mimus
·
Z
Avel Min har nästan inte växt något. Han var 153,5 i slutet på maj och är nu 155 knappt. Han är född i april e:Aerline H - Robin Z Hoppas...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: orpaskorpan
·
W
Avel Har hingsten D-day någon hemsida med typ bilder eller fakta på hans avkommor?
Svar
2
· Visningar
730
Senast: imelda
·
Avel Vad vet ni om den svenska halvblodshingsten Lemon fodd -84, e. Modesto, ue. Favorit? Vill veta allt!! Betackte han manga irlandska...
2
Svar
22
· Visningar
1 964
Senast: rubytoo
·
Avel Vilka mått håller era fölboxar ? Håller på och bygger om i "barnkammaren" och velar lite fram och tillbaka hur jag skall planera...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: martha
·
Avel Har ett skolarbete och med det behöver jag eran hjälp ;) fallet är att vi ska välja ett sto, betäcka det med en hingst, förklara varför...
2
Svar
30
· Visningar
2 671
Senast: crazy
·
S
Avel Hej! Jag har ett sto som nu är dräktigt på 43 dygn. Hon blir väldigt orolig när hon blir ensam, hon går runt och skriker. Så jag...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ameo
·
C
Avel Någon som vet något om den hingsten??
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: Cronis
·
Avel Min lilla islandspålla är född i början av maj,hon är enda fölet här hos oss.Jag funderar nu på när ni tror det är mest givande för...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: FannyN
·
C
Avel Hörde en intressant fundering här om dagen som jag tänkte dela med mig av då jag vill ha fler reflektioner på detta: - Skulle inte ASVH...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: hoppsann
·
Avel Resultat och annan info från någon?
Svar
13
· Visningar
1 610
Senast: pezon
·
Avel Hittar inte adresserna till alla bra sidor där man kan forska på stamtavlor. Har till Del Mar, men alla de andra har jag tappat bort när...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Filuran
·
Avel Jag vet ju likväl som hingstägaren vet att det har varit många och långa diskussioner om "Villes" hovskägg och hans pissegula färgning...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: amkm
·
C
Avel Hej! Vet någpn om man kan ta blodprov för dräktighrtsundersökning på 90 dygnet? I så fall vilket lab skall det skickas till? Våran vet...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Zini
·
Avel Om man har en 1 åring som är ca 130-135 cm. Hur stor kan man räkna med att den blir som färdigväxt då?
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Welsh
·
Avel För ett tag sedan stod jag och lyssnade på två gamla ponnyuppfödare. De beklagade sig över att alla numera ska avla prestationsponnyer...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 826
Senast: Rodde
·
E
Avel Är det någon som vet hemsideadressen till förbundet för Oldenburgare?? eller var man kan kolla resultat (hoppning)och liknade på någon...
Svar
8
· Visningar
3 692
Senast: Donauschwalbe
·
Avel har en föl unge som jag ID-kontrollerade och Chippade i går.. han har en palominomamma(med 7 kända led) och en WM pappa(med 12 kända...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: IndianaJones
·
B
Avel Funderar på att låna ett sto som är i medelåldern. För att ta föl med henne. Har inte haft föl tidigare. Ägaren har endast regbevis på...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Görel
·
Avel och en hel del andra var idag på Runesten och visades upp. Och jag måste säga att som "icke fjordmänniska" så är jag djuuupt imponerad...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka