Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
2
· Visningar
650
Senast: solros
·
Avel Kvalitetsbedömning i Roslagen Blev djupt impad av en Ridponnyhingst idag som gick med gångarts och hoppdiplom samt vann båda för 4...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 150
Senast: cissiny
·
M
Avel hej undrar om någon här inne kan berätta mer om 3 taktsljud? hur påverkar det hästen?
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Nafayette
·
Avel skulle vilja lägga ut en bild på min unghingst o få lite exteriörkommentarer om honom.. men vet inte hur jag ska göra... hjälp!
Svar
1
· Visningar
635
Senast: kima
·
Z
Avel Är lite nyfiken på hur många som anmält sig till fölrix, och om det blir i Örebro eller Tingsryd?
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: bonzie
·
Avel Handen på hjärtat, vilka är Era avelsstons "svaga punkter"? De egenskaper som Ni försöker kompensera bort vid hingstvalet. Vi är ju...
Svar
19
· Visningar
1 580
Senast: Warmia
·
Avel Enligt Eurodressages hemsida så har bl a två dressyrhingstar köpts till Sverige. Boticello (Hess) e.Brindisi - Blue Grendier xx (som...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Bounce
·
M
Avel När brukar ni kastrera era unghingstar, alltså dem som ni vet att ni inte ska spara? Jag har en liten kille som är född i maj i fjol och...
2
Svar
27
· Visningar
2 685
Avel Hej. Ni som var på premiering/fölvisningen på Vreta skolan Linköping i helgen 10-11/9. Hur gick det? vem blev bästa fölet? Var själv...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: bondmoran
·
  • Låst
Avel Hörde nått löst om att Eu ansåg att Sverige inte skulle kunna få ha kravet på att godkänna hingstar innan de får användas i avel. Nån...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: ameo
·
Avel Någon som kan berätta något om Liostro? Hur är avkommorna? Är de i regel något att tänka om man vill rida dressyr, eller är det bara...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Rotterö
·
M
Avel Nu är det bråttom. vi vill betäcka vårat minishettis sto nu i höst, men vi har inte hittat någon hingst! om någon vet var det finns ngn...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Joyride
·
Avel Skulle vilja se bilder på avkommor till denna lipizzanerhingst. Gärna om någon har en bild på helsystern till N Dubovina Silver - N...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Luff
·
Avel Får hem en ny häst inom de närmsta dagarna och tänkte höra om någon vet något om hennes stam, är holländsk import. Skulle vara skoj om...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: malinsky
·
Avel Har lite frågor angående avvänjning. Mitt hingstföl är 5 mån och jag hade tänkt att avvänja honom snart eftersom stoet börjar tröttna...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: GiG
·
K
Avel Nu finns det intressant statistik över hur det har gått på treårstestet för avkommor till olika hingstar på...
Svar
10
· Visningar
1 961
Senast: kima
·
L
Avel Finns det någon svensk hemsida om såna ponnyer? :confused: Eller är det någon här inne som kan berätta lite för mig? /Lisa - i behov...
Svar
4
· Visningar
2 402
Senast: Alfons
·
S
Avel Hej, jag undrar hur man gör för att få reda på mer om sin hästs stam och släkt. MVH :confused:
Svar
2
· Visningar
651
Senast: Nafayette
·
B
Avel Är det nån som vet lite mer om oldtimer xx och hur han var i humöret o rent allmänt dom få åren han stod i sverige??? vet bara att han...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Centaur
·
Avel :o :o :o Förlåt en okunnig, men jag hittar ingen info om Favorit 476??? Hittar en bild på honom men sannerligen ingen info, lite...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka