Görel och Crazy- HOHO ????

Sv: Görel och Crazy- HOHO ????

Nyfiken, vad menar du med före sin tid ?
Favorit stod några år här i mellansverige och lämnade inga större spår efter sig.
En del fina i typen men inga extra meriter, verkar snälla.

Senast ändrad:

Han hade redan då den typ vi stävar efter idag.Men på den tiden ansågs det som lite "fult"...alltså var han lite före sin tid på det sättet.

Jag har bara gott at säga om Favorit, faktiskt en av mina favoriter ;) (kunde inte låta bli)

Har tävlat en e. Favorit - Cosmos** (tror det var Cosmos iaf) som Hette Mr Fabian, han vann i sin tur kvalitetstävlan i både hopp och dressyr. Jag red honom som 17år gammal och endast i lägre klasser och vann i princip allt!

Maken till häst har jag faktiskt aldrig suttit på, en superhäst i alla avseenden.

Snygg, super gångarter och en hoppförmåga som en bevingad häst, vändbar och snabb och you name it.

Jag köpte själv en som hade Favorit som morfar, hon var också helt super. Hoppkapacietet och mkt fina gångarter. Tyvärr blev det inget med henne eftersom hon bröt nacken som väldigt ung :cry:

Har också sett en hel del Favorit avkommor och alla har varit väldigt fina och drömmen är att få tag i ett sto med Favorit som pappa :love:

Han betäckte ca 900 ston och har väl ca 100 stamboksförda döttrar så något sto att avla på kan du säkert finna ! :)

De avkommor jag sett har varit helt okej :d .

Min Favina var efter Favorit, PM´a gärna om du vill veta mer.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 298
Avel Nu har detta hänt fler gånger än jag är bekväm med. Ägare röntgar sina ston, hittar cystor. I vissa fall där hästen har problem och...
2
Svar
22
· Visningar
3 120
Senast: ylvali2
·
Hundavel & Ras Jag har haft skaffa-ny-hund-funderingar en period nu. Är en ganska van hundmänniska, men mest ur perspektivet "hund som (aktiv)...
2
Svar
30
· Visningar
4 429
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring