Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Är det någon som vet vad kostar att skaffa pass till en oregistrerad häst? Jag vet vilka föräldrarna är, men det är en icke godkänd...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: Jet
·
P
Avel Finns det någon utvärdering över hur många överhöjdare som RPhingstarna har lämnat? Nu har ju ex.vis fullblodshingstarna verkat några år...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Bubbla
·
Avel Ben och benställ verkar uppenbarligen vara det som våra exteriördomare har mkt egna åsikter om (4 visningar olika bedömningar varje...
Svar
16
· Visningar
2 053
Senast: via
·
F
Avel Eller vad det nu heter... Vart hittar man information och anmälan till det? Jag har en 4 åring som vi vill anmäla dit. Men vart hittar...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Cyllene
·
C
Avel Ja har nu bestämt mig för att köpa en häst :) (om den går igenom besiktningen) som deltog i kvalitetsbedömningen på strömsholm förra...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: Fredag
·
Avel Vi väntar på föl efter en godk halvblodshingst och undan ett korsningssto reggad i SH. Som jag har förstått det kommer avkomman att få...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Lejonelle
·
K
Avel Jag har en drygt 1-årig shetland som nu är ca. 93 cm. Hon är mycket större än sina jämnåringa "kompisar". Hur kan jag uppskatta hur...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Hogstorp
·
M
  • Låst
Avel Pappan är flugskimmel med lite prickar. Pappan är E: brun häst EE och EU är också bruna Mamman är flugskimmel med jätte mycket...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: ameo
·
Avel Hur lång tid har det tagit för er att få resultatsvar? Jag skickade in blod på min häst för fyra veckor sedan. /T
Svar
3
· Visningar
833
Avel Vad kan ni berätta om den svenska hingsten Flaneur?
Svar
14
· Visningar
1 042
Avel Berätta allt ni vet om Urbino 430!
Svar
6
· Visningar
2 291
Senast: Rosella
·
Avel Vad vet ni om den här hingsten? Stam går ju att hitta på allbreed, men hur har den förärvt sig? Lyckad i aveln? Räknas som bra/dålig att...
Svar
16
· Visningar
1 632
Senast: bapro
·
L
Avel Hejsan Jag undrar om man betäcker ett svenskt halvblod som har stela leder kommer det överföras på fölet sen oxå? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
596
Senast: clownen
·
Avel Två hannoveranerhingstar som stått i Danmark. Någon som sett avkommor eller vet något mer om hingstarna? Jag hittade dem på allbreed och...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Cyllene
·
Avel Någon som har koll på vilket år han importerades till Sverige? Har kollat på galoppsport.se men där står det inte. Dom första avkommorna...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: sussisus
·
V
Avel Hingsten Alcatraz som kom till Sverige i år, hur är hans procent i dräktighet? Mitt sto som jag lånat ut till betäckning i år tar sig...
Svar
19
· Visningar
1 606
Senast: Aladdin
·
Avel Nu är sommarens premieringar, treårstester, kvalitetsbedömningar och fölmönstringar avklarade. Resultatet för mig (som för många andra)...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: gonkan
·
T
Avel Någon som var där och har resultat?
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Birke
·
  • Låst
Avel Hur vet man vad man får för färg på fölet?? Det borde man ju kunna räkna ut på någe sätt eller hur? Det jag tänker närmast på är mitt...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: giffan
·
Avel Här ligger video på de hästar som är uttagna till höstens elitauktion i Verden. Än finns inte video på alla men det ska komma inom...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31