Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag gjorde en enkät bland närmast sörjande i bekantskapskretsen som har halvblod, och av 16 födda föl i år hade 3 visats på fölmönstring...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Mitrolle
·
Avel Om jag inte minns helt fel så var det unghäst-VM i hoppning helgen som gick. Någon som vet hur det gick?
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Cyllene
·
Avel Vi samlar ALLA årets nyfödda i den här tråden! Foton, presentationer och RUBBET i detta ämne! PÅ mångas begäran: UNDVIK...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
61 669
Senast: ostbiten
·
L
Avel När man skriver hästens stam t ex Wetano-Epson-Immer-Ganesco vilken hingst är vad då? Jag vet att första är pappan och andra är...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: **Lina**
·
Avel Hur vanligt är det?? :confused: :confused: Jag har ett shettis sto, som har ett föl vid sidan. Skickade henne på ett bete med en...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: neywaz
·
Avel Nästa säsong ska vi importera fryst semin (arabhingst) från en internationellt godkänd hingststation i Nederländerna. Vad måste vi fixa...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: carinaso
·
B
Avel Är det någon som vet var man kan köpa Selle Francais kalendern?
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Whiskey
·
Avel Reagerade när jag var inne och kollade resultatet från semin 4-års champ i Botkyrka i helgen på att det var exakt samma domare som på...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: cirkus
·
Avel Mitt dräktiga sto fastnade i eltrådarna i dag och gjorde en rejäl vurpa så hon gick omkull. Det blev inte en skråma på henne men jag är...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Filuran
·
M
Avel Nu har mitt lilla islandssto föl blivit tre veckor. Men hennes färg förbryllar mig. Då jag aldrig haft föl innan vet jag inte så mycket...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: avur
·
Avel BLev lite fundersam igår då jag var och tittade på en tävling där han tävlade.. Speakern sa då att han är en valack??? Var inte han...
Svar
2
· Visningar
863
M
Avel Håller på att fylla i fölets registreringsansökan. Det finns en fråga om jag vill att han ska Breeders Trophy anslutas. Kostar det...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: Lewis
·
Avel Jag har fått hem min nya häst nu. Är jättenöjd hitills o allt fungerar toppen. :p Men det tråkiga är att hästens mamma har okänd stam...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Lewis
·
S
Avel Har lite funderingar om det är någon här på forumet som har information om arabhingsten Damocles. Har själv ett arabsto född -87 som har...
Svar
13
· Visningar
2 076
Senast: Cesam
·
C
Avel Lindy's Crown är ju en rätt välanvänd avelshingst i sverige, han har 1 348 svenskfödda avkommor, varav min Girl är en, så det vore...
Svar
17
· Visningar
1 451
Senast: juvelen
·
Avel Ni som vet lite om exteriör och vad man vill se hos en unghingst... se hitåt. nyfiken på vad ni tycker om mitt charmtroll. han...
Svar
14
· Visningar
1 516
Senast: Katjana
·
  • Låst
Avel I dag har jag mätt honom 139 cm o 145 bak född 15 maj 05 http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=648e&.dnm=1f3e.jpg&.src=ph
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ameo
·
Avel Jag tror att det stavas så...någon som vet något om denna hingst? kollar på en avkomma med stammen Fürst Henrich-Rubenstein.. Hade varit...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Lancet
·
F
Avel Någon som har betäckt med honom i år??? Eller andra år.... Funderar på att betäcka med honom -06......
Svar
14
· Visningar
2 202
Senast: Lorelie
·
A
Avel Finns det svenska uppfödningar för fälttävlanshästar? kanske en dum fråga, men jag hör så sällan om uppfödare för ft.
Svar
2
· Visningar
774
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka