Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja nu vill jag veta hur högt allas fölisar har kommit! Idag när jag var på fölvisning så insåg jag att min lillskit inte är så liten...
2
Svar
29
· Visningar
2 225
Senast: Rotterö
·
Avel Hej alla avelsintresserade! Min fråga är; vid avelsvärderingar av hingst, sto- och fölbedömningar vilken information om den aktuella...
Svar
18
· Visningar
1 185
Senast: Olinda
·
U
Avel Någon som har erfarenhet av hans avkommor...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: mimus
·
T
Avel Jag skulle tänka mig ett föl med tam- tam -da Gidde palema :love: som pappa eller DUNGENESS (US) :bow: :love: :p eller ALF PALEMA...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 730
Senast: belize
·
M
Avel hur ser en 3årig shettishingst med bra könskaraktär ut? vad är viktigt? nacke/rygg/ögon/ben/...?? di lärde tvistar... en domare...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: lul
·
Avel ...det att veterinär har fel vid en dräktighetsundersökning? Anledningen till att jag frågar är att vi dräktighetsundersökte vårat sto...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: A-K.Eng
·
C
Avel Stoet blev ju inte dräktigt, i år, så hon ska betäckas om i vår. Problemet är att jag inte vet med vem jag ska betäcka, eller om jag ska...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Splittan
·
L
Avel Någon som har koll på Torneschs avkommor. Hur har det gått för dom på fölmönstring, temperament mm. Vore kul att veta då kompisen har...
Svar
2
· Visningar
2 826
Senast: mimus
·
S
Avel Finns det någon här på buke som har en islänning efter någon av dessa hingstar (under texten) Jag har nämligen tänkt betäcka mitt...
Svar
3
· Visningar
1 529
Senast: Bangsi
·
Z
Avel Jag blir så trött på strulande veterinärer. Det hela började för ett par veckor sedan då jag tog ut veterinär för att...
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: athena
·
I
Avel Jag har hitills varit övertygad om att det avelsto jag ska köpa till våren skall vara en Frieser,men nu har jag läst lite mer om dem och...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Hovdam
·
L
Avel Har ni några erfarenheter av avkommer efter honom? Hennes farfar är Leopard. Min kompis hade en avkomma efter honom som blev gudalik i...
Svar
2
· Visningar
739
Avel (tråden kanske ligger fel) Det är konstigt. I våras var jag och tittade på treårstest. Hamnade bredvid Stig Nordkvist på läktaren...
Svar
12
· Visningar
1 432
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så har det varit en Ordförande konferens i Husqvarna den 13-14 augusti 2005. Där togs beslutet om en...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: hoppsann
·
N
Avel Jag har ett litet, ädelt fullblodssto e: Eighty eight keys xx, och jag funderar på att seminera henne med Cuper nästa säsong. Så nu...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: TeamTop
·
Avel Någon som såg Hästfolk idag? Det handlade om en uppfödare från Irland som bl a betäckte sitt sto via insemination med en svensk hingst...
Svar
10
· Visningar
1 316
S
Avel Har tänkt på det länge nu, men i år ska mina 3 diplom ston i väg på betäckning! Jag har 2 drömhingstar per häst, och hoppas innerligt...
Svar
1
· Visningar
1 061
Avel Finns det någon som ska dit? Jag har köpt ett föl efter Negro, u Sympatica som ska dit. Det hade varit kul att höra om det finns någon...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Lewis
·
M
Avel Från vilka poäng är det egentligen ett klass 1 föl? är det från 45 poäng och uppåt eller hur är det egentligen?
Svar
6
· Visningar
2 652
»
Avel Hej! Vet någon om det finns 2/3 årsvinsningar snart, eller kanske avelsbedömningar eller utställningar inom stockholms området nu i...
Svar
2
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka