Stora fölisar!

Sv: Stora fölisar!

min bebis är 4 månader och mäter 138 cm i manken :D

Intressant!

Om jag tar min bebis "rump-mått" och räknar så blir han 166 som vuxen. Precis vad jag vill ha! :bump: :bump:

Fast han är ju bara 4 månader än. Men han var ju dock bara 133 fram så kanske, kanske.
Fast om jag jämför hans has med mammans så är ju hans högre.
Och mamma är 167 cm. Jag hoppas ju att han som mamma ungefär.
Pappa är 167 cm i katalogen men är då mätt som 4-åring tror jag.

Räknade på kompisens häst.
Född 24 april
Mätte i november samma år 132 cm. (Vet tyvärr inte just nu exakt datum.)
Är i dag 5 år: 165 cm.

Var ju i november äldre än 6 mån men det blev ju 80% så det kan ju stämma med 83% vid 6 månader.
Väntar med spänning på att min ska bli 6 mån. Då ska här mätas! :)

Det är mankhöjden och inte rumphöjden som gäller. ;) Fast den har ju ett tag kvar till sex månader så den kan nog växa mera tills dess.

Jo jag förstod att det skulle vara mankhöjden.
Men jag tog rumpan nu eftersom han var så ojämn och eftersom det är 2 månader kvar.
Sen så hoppas jag ju att han blir "jämn" som vuxen. ;)

Mätte min fölis idag mkh. 136cm och 142 över baken :crazy: :crazy: kommer väl att få ha stege den dagen det är dags att sätta sig på honom! :D

glömde lägga in bild. han är dock "bara" 3.5 månader på bilden så han är inte riktigt lika stor där.

vacker050807.JPG

Lillskruttan är 4.5 månad och mäter ca 124-125 cm. Liten men tuff, så är det när man inte behagade komma ut tidigare :D

Har inga nya bilder...
salu_flis_006.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 301
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 396
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 415
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit