Vilken avels hingst är eran favo?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare The_black_angel
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilken avels hingst är eran favo?

*Snattar tråd*

En (av många) som jag börjar snegla på är Sandreo (Sandro Hit-Flemmingh-Ahorn). Florencio I (Florestan I-Weltmeyer-Pik Bube II) är också intressant. (Båda står i Tyskland vad jag förstår, men finns tillgängliga i Sverige)

Men jisses så många fina hingstar det finns :d . Så varför inte Nobleman, Dionysos, Don Laurie, Laurentio, Samba Hit, Blue Horse Romancier, Topaasch, Saigon, Sandakan..... Eller varför inte lite "svenskt" som Magini eller Lambourghini?

Tur man har några månader på sig att fundera. Dessa funderingar kommer förhoppningsvis få vintern att gå fort :idea: . Snart är det vår igen och då ska man ha bestämt sig :crazy: . God Jul - Gott Nytt År - Glad Påsk och så står man där och kliar sig i huvudet. Då får väl "magkänslan" bestämma - igen :D ! Gick ju bra sist i alla fall :love: .

Grinigare skrev:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Hahahahahaha. Du skojar va?
Varför skulle hon göra det? :confused:

Skulle gärna betäck mitt sto med Casir Ask, Corlando, Stakkato eller Sandro Boy :love: :D

Det låter ju mycket lovande! Hittills är vi mycket nöjda med dem :love: . Snygga är de också, särskilt hingsten.

Såg inte svaret förrens nu!

Tack för infon :bow:

Cashman har en stam som får mig att bli smått lyrisk, lever i en tro att den skulle bli en mycket spännande kombination med mitt sto så jag skulle i allra högsta grad vara intresserad om han skulle bli tillgänglig i Sverige.

Hur är ridbarheten på avkommorna? Extremiteterna?

Du som har nära kontakt med hingsten, vad ser du som han största behållningar? Svagheter?

Mer info, mer info :D

Så får du övertala Jens sen ;) Borde vara fler än jag som är intresserad av att använda en prestationshingst med det blodet i Sverige!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Horsenerd
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10