Vilken avels hingst är eran favo?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare The_black_angel
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilken avels hingst är eran favo?

Alf Palema är min favorit men eftersom jag redan har ett sto efter honom kan jag ju inte betäcka med honom :).
Så henne skulle jag nog helst vilja betäcka med Enjoy Lavec eller Viking Kronos....om man hade råd.

Nafayette skrev:
Du vill kanske ha en sådan här Varenneunge?? ;) :love:
vampyrenne.jpg

Cocktail Jettare fick vi 2001..en liten räka.. Twigs Nazca döpte ägarna henne till.

Enjoy Lavec ska vi ha föl efter nästa år.
Clipper Queen dräktig med honom.

Annars är jag själv väldigt förtjust i Turbo Trust och dennes avkommor.

Jag de Beluet vore inte dumt..på en Varennemamma. :idea:

AM

AM

Ja! :d Vad är det för mamma? Fast han får lära sig trava... ;)

De kan bli lite små och tunna efter Coktail Jet... Men de är många som är bra. Får se vad du tycker om den efter Enjoy Lavec då.

Jag råkade snubbla över den här på travsport.se: Nafayettes drömhäst? :angel: :rofl:

Och jag blev ännu mer nyfiken på Cashman än jag varit förut. Har du fler bilder?

Han kommer möjligtvis inte på import till Sverige nästa år han med :angel: ?

:D

Det är inte helt omöjligt. Jag tycker det, då det inte finns nån Contender-hingst i Sverige, men vi får se vad Jens säger. Allt ska diskuteras i oktober.

http://pg.photos.yahoo.com/ph/minanyastebilder/detail?.dir=8cfe&.dnm=c1be.jpg&.src=ph

Bild på oss förra hösten. Nu är han ju dock ganska kraftig, han är ju gammal gubbe. Men han gick 1,50 förra sommaren också. I år har han bara fått hoppa hemma med mig, och då är det inte alla hinder som är 1,50! ;) Men han ghar ju gått svår hoppning varje säsong från sex års ålder till förra sommaren. Med 6 olika ryttare... Han är en klippa!

Klicka på "next" så ligger några bilder på avkommor.

En son ue Landadel är uttagen till "körung" nu i oktober.

http://www.horse-flirt.de/video/mov1933.m1v

Där har du filmen från Horse Gate.

Han är min pärla! :love:

Hans mamma e Argentan helsyster med Blue Hors Agent och hingsten Archipel som är pappa till Angard som stod här i Sverige nåt år. Så mödernet är det inget fel på...

1. Fast Photo
2. Smacher
3. Enjoy Lavec
4. Rite on Line
5. Viking Kronos

Baloubet Du Rouet är ju helt underbar hingst. Amiral gillade jag på den tiden han fanns.

Heej ;P
Självklart är det Gandur frá Salg på Slätterne Gård :D :rofl:
Han är så himla fin ochs snäll!! :)

Hmmm, har du möjligtvis jobbat eller jobbar på Alebäck. Hade ston där på betäckning förra året och har nu två Fast Photo-bebisar som busar omkring :).

solros skrev:

De kan bli lite små och tunna efter Coktail Jet... Men de är många som är bra. Får se vad du tycker om den efter Enjoy Lavec då.

Jag råkade snubbla över den här på travsport.se: Nafayettes drömhäst? :angel: :rofl:

haha, DEN skickar vi dit...men det stod inte röda ögon på signalement :eek: :angel: ...konstigt :rofl:

Lazio skrev:
1. Gidde Palema
2. Tap In
3. Yankee Mustang
4. Super Arnie
5. Viking Kronos (kommer aldrig få råd med honom men man kanske vinner på triss? :D)

jag har fött upp en tvåårsmärr e yankee mustang, helt underbar i psyket och kanonfin exteriört :love:

Abracadabra skrev:
Hmmm, har du möjligtvis jobbat eller jobbar på Alebäck. Hade ston där på betäckning förra året och har nu två Fast Photo-bebisar som busar omkring :).

Jag har haft Fast Photo hos mig som konvalecent.....underbar kille...nedärver han sin psyke får du kanonhästar :love:

*SKYLDIG*

jag har jobbat där sen förra året...
hoppas dina är lika fina som Fast Photo han är så härlig.. vilken utstrålning och vilket psyke... :love: :love: :love:

Här kommer mina bidrag:

Elding
Järvsöfaks
Lome Elden
Brännapål (som jag redan har en efter)
Lykkegutten

solros skrev:

Det är Vamp som är mamma till den läckerbiten..hon kunde ju i alla fall trava.. :D

Angående Nafayettes drömhäst så är du på fel spår!!! :eek: ;)
W.S.B är INTE min favorit.. Och så inackorderar vi bara hästar av feminin sort.

Fast vi har en annan WSB unge som är häftig.
En riktig flymaskin. :d

vivafol1.jpg

AM

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Horsenerd
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit