Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och läste lite olika trådar här angående korsningar av vbl/hbl osv... Visst vbl är avlade för trav, men vad är det då för skillnad...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Magdalena
·
Avel har börjat fundera lite på att betäcka min tävlingshäst om sisådär några år :) Är lite nyfiken på det där med linjeavel. Hon är...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: TeamTop
·
C
Avel jag undra om det är någon här som känner till ett arabiskt fullblod som heter just chock, han är e. nimbusz u. caroline? någon som vet...
2
Svar
29
· Visningar
3 504
V
Avel Får snart hem mitt shettis sto (ev korsning då hon är efter en okänd hingst) Hon är svart med vit bläs och två blå ögon. :love...
Svar
2
· Visningar
1 639
Senast: ViraBlåtira
·
Avel Ska på en utställning som anordnas av en lokal klubb. Den är öppen för alla raser och även korsningar. Nu undrar jag vad jag ska...
Svar
14
· Visningar
935
Senast: lakrits
·
Avel Denna underbara hingst E. Florestan 1 Med Världsrekordet. :banana: Jag undrar om det finns någon mer som har föl efter Florencio
Svar
8
· Visningar
943
Senast: lektra
·
M
Avel Någon som har bilder/info om holsteinerhingsten Calypso II ? =)
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: TeamTop
·
Avel Jag har kollat lite på hingstar nu eftersom jag nästan måste betäcka mitt sto till våren... Men mitt problem är, vilka blir dom...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Smulu
·
  • Låst
Avel Färg på avkomman!! Funderar på att betäcka mitt sto, och är lite nyfiken på vad det kan tänkas bli för färg... Kanske finns det någon...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
18 308
Senast: ameo
·
M
Avel Statligt krav på avelsvärdering kan komma att tas bort slå inte mig.. fick det här från jordbruksverket...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 554
Senast: Znurro
·
Avel Vet nån vem/vad man kontaktar om man vill efterlysa ett försvunnet dna-prov? Väntat och väntat på arab-ettåringens pass. Nu, 8 månader...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: CK
·
G
Avel Är det någon som kan berätta något om dom Camaro M avkommerna som var med där!!! Läste att dom var fantastiska..igen :love: Vore...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Ghosttown
·
S
Avel Nu har jag sökt och sökt.. Säkert finns svaret nånstanns i nån tråd, men jag skapar en ny, igen. Mitt hbl sto är 5 mån & 3 v, hon är...
Svar
3
· Visningar
999
Avel Tycker han är så otroligt läcker o snygg, hoppar bra gör han oxå. Och han har en trevlig typ. Funderar lite på om man kanske kan använda...
2
Svar
21
· Visningar
2 727
Senast: Leyla
·
I
Avel finns det nån högsta ålder på hur gammalt stot bör va när dom får sitt första föl? vi har en connemara som skulle vara 13 år när både...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: ameo
·
L
Avel Vad är skillnaden på Bruksprov, 3-årstest, premieringar o allt vad det heter?? Är Breeders och Championaten sammsa sak? Är dessa som...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Hannely
·
Avel Hingsten ska nedärva mycket bra teknik, bra gångarter och gott temperament! Den ska inte vara så stor och gärna med mycket fullblod i...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: Görel
·
Avel Om vi säger att man köper en häst med okänd härstamning, som har blodtypade föräldrar, kan blodtypningen då spåra och visa att hästen...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: pastejja
·
R
Avel Finns det någon som ska till Vetlanda på ponnyfölriks? Vilka raser har ni och e. vilka hingstar?
Svar
11
· Visningar
860
Avel Nu är det snart dags för 90 dagars kollen på mitt sto och eftersom jag använder mig av en hingst som har 90 dagarsavgift så har jag fått...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Scilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Svamp?