CHOCK - en arabisk fullblods hingst

Sv: CHOCK - en arabisk fullblods hingst

SKa försöka hinna scanna in en del bilder imorgon på honom till Dig. ;)
Har ej glömt, bara mycket att göra..... :o

Hej!

Kortet som Johanna har tagit på Chock är taget 1997. Det är korrekt att det är det året som Wadim blev Rikschampion. Har för mig att Chock blev bästa svenskfödda hingst det året...

Anette

SKa försöka hinna scanna in en del bilder imorgon på honom till Dig. Har ej glömt, bara mycket att göra.....

fortfarande mycket att göra!?? :D ;)

cerrox skrev:
fortfarande mycket att göra!?? :D ;)
Ja, tyvärr.....men det blir till helgen som jag scannar in och skickar tilL Dig...har alltså inte glömt det...
:)

Salaterka skrev:
Hej!

Kortet som Johanna har tagit på Chock är taget 1997. Det är korrekt att det är det året som Wadim blev Rikschampion. Har för mig att Chock blev bästa svenskfödda hingst det året...

Anette
Uj, tiden går fort.....var det så pass sedan, ja, ...
Jag har ju det kortet på Chock i mina pärmar......

Här kommer en bild till på Chock. Från 1997. Foto copyright Anette Mattsson.

Chock97b.jpg

Hälsningar

Carina på Silver Arabians

PS Och jag tycker inte att han har för lång rygg. 1/3 framför manken, 1/3 rygg och 1/3 kors. Precis som det ska vara. Det har han även nedärvt till mina ston. Långa, starka ryggar med rejält med plats att lägga en sadel på.

Senast ändrad:

Jag ser inte att han skulle ha lång rygg!?! Kortare än så, blir det ingen rygg kvar att lägga sadel på...är korten SÅ missvisande??Tycker han ser väldigt trevlig ut i typen faktiskt.

crazy skrev:
Jag ser inte att han skulle ha lång rygg!?! Kortare än så, blir det ingen rygg kvar att lägga sadel på...är korten SÅ missvisande??Tycker han ser väldigt trevlig ut i typen faktiskt.

Smaken är ju olika, JAG tycker och anser att han har för lång rygg....OK?!
Jag har sett honom live ganska mycket och på väldigt nära håll och jag tycker när han står uppställd att han är aningen för lång i ryggen för MIN smak...
Men som sagt, smaken är och förblir olika.....

Senast ändrad av en moderator:

OJ!! Det är inte alltför ofta som jag och Cesam tycker samma om nåt över huvud taget, så nu är det kanske dags att rita ett kors i taket? :idea:

Jag tycker också att han hade för lång rygg och jag tycker dessutom att det framgår tydligt av den större bilden som ligger i tråden. För att förtydliga min åsikt så anser jag att han har för lång rygg FÖR ATT VARA ARAB (yey! jag har använt min hat-fras till nåt vettigt!!! :bow: ). Det är ju trots allt en del av det arabtypiska att de ska ha en kort, stark rygg (eller, om man vill se det så, så är det alltså arabtypiskt att det är stört omöjligt att hitta en vettig sadel till dem.. :D Iaf om man nu prompt vill ha en sadel med BOM i... :angel: ).

/JES

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II