borttagning av avelsvärderingstvång - sammanslagen tråd

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare Magnus_J
  • Startdatum Startdatum
Sv: borttagning av avelsvärderingstvång - sammanslagen tråd

Ursprungligen postat av peråke
avkommor efter ANDRA sorters hingstar har jag inte den blekaste aning om vare sig hur de registreras i dag--eller i morgon.

peråke

poloplayer skrev:
Kanske dags att du lär dig det då, *din avelsförening* registrerar ju tusentals sådarna och ett mkt litet fåtal *äkta ridponnier*,
raskoder hit och färger på papper dit,
det låter så fint, men fråga första bästa köpare om dom överhuvudtaget bryr sig om det, så får du nog till svar: hellre en oäkting som hoppar hus än en äkting vars enda merit är att dom vunnit fölchampionat :banana: :banana: :banana:

Jag förstår ditt missförstånd.

Det skulle stått, hingstar med andra sorters licenser.... än de som var uppräknade i inlägget.

Var olicensierade hingstars avkommor hamnar...är jag väl förtrogen med.
peråke.
----------------------------------------------------------
 
Sv: borttagning av avelsvärderingstvång - sammanslagen tråd

peråke skrev:
Ja arma England, hur skall dom någonsin kunna uppfylla EU´s alla direktiv för hästar.

Peråke
Tror du på allvar att dom nya EU-länderna någonsin kommer att följa EU's alla direktiv för hästar? Hur många hästar tex. i Baltländerna, Tjeckien osv har hästpass? 1%??

För övrigt tycker jag att denna diskussion inte leder någon vart. Du har din åsikt och jag har min. Härmed avslutar jag min del i detta ämne, då jag tror att övriga läsare här är ganska ointresserade av fortsatt käbblande. :banana: :banana: :banana:
 
Sv: borttagning av avelsvärderingstvång - sammanslagen tråd

Jag tycker att det är en intressant debatt, forsätt gäna! :bow:

Znurro
 

Liknande trådar

M
  • Låst
Western Fortsatt godkännande för Swedish Paint Horse Association, SPHA I beslut av den 28 september har Jordbruksverket nu godkänt SPHA:s...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 791
Avel In i det sista verkade det oklart, men fr o m igår, 1 december, har alltså statens krav på avelsvärdering för hingstar som används i...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: peråke
·
A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar...
2
Svar
21
· Visningar
2 619
Senast: Kick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp