J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får nog hålla med "Lenita". att jag också uppfattade som att man avlar.... Varför kör de annars i 90.
Men som vanligt är det väldigt lätt att missuppfatta varandra här i cybern. Betoningar och tonfall faller ju bort av en viss anledning:smirk:
Avslaget på plan och riktlinjerna kändes nästan som en vendetta handling i nuläget. Skönt att det inte fungerade.
Kan bara enkelt konstatera att de som dragit igång den här debatten om resseciva letalanlag har råkat förstöra kopiöst för sin egen ras i folkmun. Kan väl aldrig ha varit meningen? Eller?
(Missförstå mig rätt.. korrekt information i frågan är nödvändigt för att man ska kunna ta egna beslut efter det).
Tänk om alla med paint som brinnande intresse kunde jobba för samarbete som gagnar rasen och aktiviteterna runt rasen- bl a tävling och avel (med tillhörande nödvändning information).
Nä- svälj stoltheten- väx up- och jobba gemensamt för att paintens ställning stärks i stället! Eller byt ras....![]()
Fortsatt godkännande för Swedish Paint Horse Association, SPHA
Bakgrunden är följande. Någon utanför SPHA:s styrelse synes ha fått den ansvariga handläggaren att tro att SPHA inte följer svensk djurskyddslagstiftning vilket naturligtvis var direkt felaktigt.
Sedan kan man ju i sitt stilla sinne undra vem denna någon är. En otroligt hjälpsam person som kanske VILL att sjv ska tolka allt SPHA gör/gjort fel
Himla bussigt faktisk! Namn på denna någon/några är ju inte så svårt att räkna ut, eller
![]()
Kan vara ett formuleringsfel/att man inte haft koll på grammatiken.
Men det är ju faktiskt ingen i sverige som avlar på positiva paintar, så jo den jämförelsen var kass....![]()
Virtuella marsvin......Mycket lättskötta...
![]()
.....Fiskodling har vi konstaterat...en mycket trevlig hobby![]()
Att de vill ha en lagförändring är ju långt ifrån "att bryta mot lagen" och jag kan tycka det är beklämmande att två stycken hemsidor tar in dokument,publicerar dessa på sina hemsidor utan att kolla bakgrunden till "beslutet" Detta tycker inte jag är att kolla upp "båda" sidor utan de har bara lyssnat till den ena. Och vad jag förstår så är detta, till den sidan som inte vill ha det som spha´s nya styrelse. Samma sida som de fått dokumentet ifrån, ändrat och klart..... Inte så fin journalistik.....
SRHA har väl inte arrangerat tävling samtidigt som SPHA-SM eller Championatet som jag skulle vilja kalla det?Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Lenita: Så de Svenska hingstar som är positiva används inte i avel nu då?
Monke:smirk: