Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är samma text på båda sidor, så lär de ju bara ha kopierat samma text. Det är fortfarande författaren till texten som, jag antar, missat grammatiken. Eller så har h*n inte fattat vad det hela handlar om.
Det var det jag menade.
Detta visste jag inte om. Så texten är skriven så med flit pga av annat gnabb?
Jag tyckte det var en väldigt bra jämförelse. Alltså att man inte kan börja kör 90 överallt bara för att man arbetar för att få igenom en sån ändring.
Tydligt och bra.
Men det är ju faktiskt ingen i sverige som avlar på positiva paintar, så jo den jämförelsen var kass....
Jag uppfattade det inte som att det faktiskt var så. Utan just att monke menade tvärtom. Att de som faktiskt är insatta i det hela följt lagen, men jobbat för en ändring. Hon skrev ju att man faktiskt inte kan köra 90 bara för att min vil få en ändring.
Denna skrivelse kommer från Advokaten som på uppdrag av SPHA även har överklagat Jordbruksverkets avslag till SPHA om plan och riktlinjer. Vad jag har förstått så har ett möte ägt rum på verket den 25/9 då även generaldirektören ska ha kallat till detta möte för att på plats lösa det hela på ett så bra sätt som möjligt. Ett bra initiativ från verkets sida, Styrelsen
Nu blev det röööörigt. Fattar inget. Men det spelar väl kanske inte såstor roll. Det viktiga är att SPHA fick rätt igen och att de som försöker läggakrokben fick backa igen. Synd bara att SRHA blandat sig i detta. Skadar nog den föreningen oxå i längden. De flesta som är lite insattavet ju vads om händer.Westernvärlden är inte så stor. Vi är inga dummhuven. Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Jackpot
Nu blev det röööörigt. Fattar inget. Men det spelar väl kanske inte såstor roll. Det viktiga är att SPHA fick rätt igen och att de som försöker läggakrokben fick backa igen. Synd bara att SRHA blandat sig i detta. Skadar nog den föreningen oxå i längden. De flesta som är lite insattavet ju vads om händer.Westernvärlden är inte så stor. Vi är inga dummhuven. Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Jackpot
Visst blev det rörigt... Men miss black skrev att det var SPHA´s advokat som skrivit presslägger, vilket jag vet. Jag har hela tiden påpekar att srha å LK inte gått ut med sanningsenlig text på sin hemsida. Med tanke på var de fått dokumantet och skriften ifrån... Förmodligen klampar jag i klaverat nu å skriver mer än vad vissa vill läsa men jag tycker att det e på tiden att srha å LR kommer med en ny skrivelse om vad spha blivit utsatta för.
Enligt mig har de 2 hemsidorna inte varit så schyssta och nu tycker jag att de får rätta till det hela.
Tycker inte att LK haft bra journalistik som inte kolla upp infon ordentligt innan de publicerat den artikel......
Är det inte så att den första avelsplanen blev underkänd? Det måste väl finnas något skäl till det eller...? Är det någon av er som verkligen vet vad det stod i den?? Annars är ni väl lika duktiga på att skriva felaktigheter som de "andra"
Det är ju därför jag bett personer i denna tråd att kontaka JBV el sin "källa" för att få tag på detta dokument så de kan lägga ut detta också. Som ett regelmässigt dokument el ett öppet word dokument kan de ju välja själv. Vilket de nu tycker är bäst.....Så här har ATL:s hästsidor tolkat det förra beslutet:
Fredag 7 september 2007
"Avslag för avelsplan
Jordbruksverket har avslagit en avelsplan från Swedish Paint Horse Association, SPHA. Avelsplanen lade fram av SPHA som en lösning på bland annat OLWS-problematiken.
I beslutet skriver Jordbruksverket att avel med hästar som bär på nedärvda letalanlag, dödliga anlag, leder till ökad spridning av anlaget. På kort sikt kan en sjukdom som OLWS undvikas genom att endast testade hästar används i aveln, dock medför det på lång sikt att anlaget ändå sprids. Det är enligt svensk lag inte tillåtet att avla på hästar med anlag som medför lidande för avkomman."
Protokollen från mötena med Jordbruksverket är väl offentliga,så det enklaste är väl att få svaren därifrån.