Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Är lite nyfiken. Ska iväg och provrida en intressant valack i helgen. Han är efter Eloge 738. Någon som har en avkomma efter honom...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: eviliny
·
Avel Finns det någon godkänd hingst som heter så? Fick höra att en kompis till mig ev. skulle köpa en häst efter Azterix om jag hörde rätt...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Görel
·
T
Avel Hej Kan man ändra färg i passet om det skulle blivit fel och är det nödvändigt? Vad gäller för genetiska lagar för att en häst ska...
Svar
8
· Visningar
1 139
Z
Avel Var inne på Norsk Ponniavlsforenings hemsida och kollade in deras rid/sportponnyhingstar och fastnade vid English Forest e. Radway Royal...
2
Svar
27
· Visningar
2 198
Senast: Dalatjej
·
Avel Har i min närhet ett sto som jag rent tankemässigt leker med tanken på att betäcka. Inte för att jag SKA betäcka henne (inte ens min...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: bonzie
·
I
Avel Nu har jag velat färdigt och efter kontakt med avelsföreningen i Sverige som jag är medlem i så blir det en : :love: :love: F R I...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Lejonelle
·
Avel Hejsan. Har en fråga ang reg på föl. Min lille har nu fällt fölpälsen och jag tänkte därför ta och fixa pass o dyl. Letade fram...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: kima
·
Avel Vad skulle ni ha gjort?? Jag har ett hingstföl som står med mamman på en betäckningsstation (de har köpt stoet av mig) 12 mil härifrån...
Svar
10
· Visningar
1 790
Senast: bapro
·
Avel Grattis Hanna till BIS fölet och tack Jarrah som troget skrev under dagen :bow: Det var övervägande silverföl som visades men av god...
Svar
15
· Visningar
1 236
M
Avel Erfareheter på denna hingsts avkommor skulle intressera. Hur stora har hästarna blivit, lynne, rörelser osv. Tackar!
Svar
17
· Visningar
1 912
Senast: malinsky
·
Avel Hejsan. Jag är sugen på köpa ett till sto till avel,har nu fått nys om två st. båda med svensk stam som jag tycker är roligt att...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: bonzie
·
T
Avel Intressant veta vad som bör vara skillnad på en valack och en godkänd hingst?
2
Svar
25
· Visningar
1 961
Senast: tre hjärtan
·
Avel har själv gått å köpt mig en sån nu.. å då blir man juh lite nyfiken på vad han har lämnat för nått tidigare.. har inte nån koll alls på...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: gonkan
·
  • Låst
Avel Hur är det med storleken på era föl födda i år??? Jag vet att man inte kan säga hur stora dom kommer bli och att man kan ta...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: ameo
·
Avel Letar ny unghäst o ska o titta på fyra stycken nästa vecka. Vad tror ni om dessa stammar 1. val 4 år calvados-argus 2. sto 4 år...
Svar
14
· Visningar
1 568
Senast: ann80
·
Avel Jag har för mig att någon eller några här inne har betäckt med Maloubet de Pleville i år. Hur har det gått? Vad har det varit för...
Svar
7
· Visningar
1 149
Senast: belize
·
Avel hej hopp! :bump: Här har ni en riktig hönsmamma och jag har för första gången ett dräktigt sto hos mig.. :love: Jag skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Rodde
·
Avel Okej ni som rabblar stammar hit o dit.. vill ha hjälp med 3 hingstar.. jag är så dålig på tyska stammar... så fram nu era kloka...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: FT_ryttare
·
Avel Har fått ovanstående diagnos på vår ena häst och därför läst runt lite överallt om denna sjukdom. Fick sagt till mig att det var väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: bapro
·
Avel vad säger den stammen er??? 88an vet ja ju vem han är o han har väl gett främst fälttävlan,hopp men även nån dressyr.. men Freimoor...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II