Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skall ev i framtiden ta ett föl på korsning: Mor Shettis(101)/Welch(135), hon är ca 117cm Tilltänkta far: Welch(ca133)/Halvblod(163)...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: MissFideli
·
L
Avel Funderar på att skaffa ett russ som jag ska ha till körning. Då jag letar efter ett sto som eventuellt går att avla på i framtiden är...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: TeamTop
·
S
Avel Jag råkade på en tråd här på Buke där Cawdor Hywels avkommor beskrevs som för heta med dåliga munnar och dålig ridbarhet men med bra...
2
Svar
27
· Visningar
2 829
Senast: SofiaP
·
Avel vad vet ni om denna hingst,, själv har ja ingen aning.. kan ni somkan sånt här (görel bla.) skriva lite info om honom.. inriktning...
Svar
16
· Visningar
1 345
Senast: poloplayer
·
Avel Enligt stamboksregistret togs han ur avel 1995 och är nu död. Finns det någon som vet, eller vet hur man luskar ut, vem som ägde denne...
Svar
2
· Visningar
716
Avel Hur mycket tänker ni på stoets temperament när ni betäcker/väljer hingst osv.? Jag har ett sto (Bonaparte, Carriär, Rote Boldt) som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: jennyjenny
·
Avel Ja, rubriken säger väl det mesta. Inom vilka raser förekommer/förekommer inte insemination? Finns det ngn allmän "regel" eller kan...
Svar
14
· Visningar
1 553
Senast: FT_ryttare
·
Avel har i mina framtidsplaner tänkt att införskaffa ett russföl från lojsta hed nästa höst... är ute i god tid, jag vet! :) satt och...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: lis1e
·
J
Avel Hejsan! Jag har ett sto som jag skall låta betäckas nästa sommar och jag undrar hur alla kan veta när brunsten kommer? Mitt sto blir...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: evis
·
S
Avel Vi önskar köpa en till våren 2006. Kan ev tinga en redan nu. Vem skall jag vända mig till, finns det tom uppfödare med denna färg...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Sherry
·
A
  • Låst
Avel Nu har jag nog lagt tråden på fel ställe, men försöker ändå! Jag fodrar mina hästar med havre & hestekraft! Jag undrar hur länge ska...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: ameo
·
Avel Har funderingar på att betäcka ett av mina ston framöver (så det här är egentligen en hypotetisk fråga). Hon är e. Capone Fire och ue...
Svar
18
· Visningar
1 169
Senast: Jamtland
·
Avel som är avliden sedan 99?? Hur hittar man den infon då? Eller det kanske finns någon här som vet priset?? :angel: Hingsten jag söker...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: jea78
·
Avel Vad krävs för att få en welshhingst godkänd i Danmark?
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Welsh
·
B
Avel Har ett sto efter Robin Z med gångartsdiplom. Söker nu hingst till henne nästa år. Jag vill helst ha tag på en hingst som har varit med...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: lektra
·
P
Avel Hej!! Nån som vet hur man får fram namnen på arab-hästar och vilken betydelse har namnen eller betyder dom inget? Finns det nån...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: neywaz
·
Svar
14
· Visningar
2 142
T
Avel Efter många fakturor till seminstationen har jag nu tecknat en föl och fosterförsäkring när jag insåg vad själva betäckningen egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: gylle
·
M
Avel tror han heter Varriff eller något liknande..... :smirk: Och hur var Narcos II ?
Svar
1
· Visningar
631
Avel Har ett shettissto som kommer är registrerad i SSS, men som kommer att få pass från ASRP. Hon är slutmätt, måste jag chippa henne? Jenny
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Cesam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II