Cawdor Hywel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SofiaP
  • Startdatum Startdatum
Sv: Cawdor Hywel

De siffrorna verkar tyda på att Cawdor verkligen ger både hopp- och dressyravkommor, som jag hade fått för mig.
Det var förresten Cadett jag hade en gång i tiden.

Ungefär det jag menar, han ger(gav) ju uppenbarligen allsidiga ponnyer.

Va roligt, du vill inte berätta lite mer om honom (Cadett)?

/kerstin som är totaltinsnöad på framgångsrika ponnyer genom tiderna

Jaha, visst kan jag göra det. Cadett föddes -74 och vi köpte honom -80. Då var han inte tävlad (som jag minns det) men mkt välutbildad. Gick fint på tygeln på ungefär LB/LA nivå sådär. Det var familjens första ponny och i början red alla vi fyra systrar på honom. Inte samtidigt förstås men vi red faktiskt TRE på honom en gång ... :) Man väger ju inte så mycket när man är 6, 8 och 10. Han var inte särskilt kelig av sig men ursnäll att hantera och rida. Mkt pigg men aldrig det minsta besvärlig. Perfekt första ponny.

Vi började tävla och det gick bra. Vi startade SM i både hoppning och dressyr -82 och vann dressyren. I hoppningen vägrade vi ut oss i första omgången och det var helt mitt fel för det fanns en JÄTTESTOR vattengrav som var längre än något vi hoppat tidigare och ju närmare vi kom den desto osäkrare blev jag.

Vi sålde honom samma år för jag gick över på D-ponny. Hann vann ett SM i dressyr till och kom 3:a i ett med tjejen som köpte honom och jag vet att hon hoppade mycket också. Såvitt jag vet behöll de honom och andra tjejer red honom senare. Jag träffade honom på 90-talet på en tävling men jag antar att han är död nu. Såvitt jag vet var han också frisk och kry alla år, förutom en del luftvägsproblem när vi hade honom p.g.a. dålig stallventilation.

Han älskade Vicks blå och fungerade precis lika bra när vi lekte cowboys och indianer som på tävlingar. Underbar ponny.

Jag har en bild på honom från SM -82 men får inte till inläggningen i inlägget nu. Hur gör jag det?

Aha, nu fick jag till det.

cadett.jpg

Rise'n Shine var fux med ganska mycket vita ben, eller kommer jag ihåg fel?

Liknande trådar

Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Klein
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
5 003
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka