Allt om fölmönstring! Sammanslagen tråd!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
Sv: Allt om fölmönstring! Sammanslagen tråd!

:smirk:

Hon är en riktig huggorm! Har aldrig varit med om maken. Men jag skippar rosetten eftersom att det ser dåligt ut. Andra får visa hänsyn i stället, hon är ju trots allt en "tonårs rebell" ;)

Lånar knapp....

Fortfarande inga fölmönstringsresultat från Stäket och Säfva vare sig på MVK:s eller ASVH:s hemsida :mad: Ingen som har varit där och kan berätta hur det gick :confused:

Helen

Jag har också letat resultat, var på Säva fredag och lördag fm men vill gärna se resultaten från lör em och från Stäket...

urkella skrev:
*knapp lån*
Knoppade Bäbban idag för morgondagen men hon har typ ingen man så dom ser hämska ut :crazy:
Hon är bara 1½ månad och är lite överbyggd,hoppas att dom inte dömmer ner henne för mkt, för mej e hon det finaste fölet :love: iaf, men hade varit kul att komma vidare :)
a6edf75d.jpg

a21729ca.jpg

1582668d.jpg

nårra kort på dom friserade och klara :D Kellan får ha manen utsläppt, den är 35 cm lång och vill inte klippa av den :angel:
tror ni det kan bli sämre bara för hennes man inte är knoppad??

Har du varit på visning ännu?
Hur gick det för din polle.
Lite nyfiken.

Var på Stäket o kollade. Skulle varit med med min egen Briar-hingst, men strök då stoet (äntligen!) var dräktig på 25 dygn o jag ville inte riskera att hon stressade upp sig.
Var bara där på fm o bland dem som jag såg var det en som fick 48 p o en som fick 47 p (kommer tyvärr ej ihåg stam på rak arm). Resten låg på 42-46 p. Jag tycker det va väldigt låg nivå generellt. Har aldrig varit på fölvisn förut o blev förvånad över alla dessa klass II-bedömningar!
Såg ett French Kiss-sto (ue Bellini), född sent så den sprang mest o busade o visade knappt ngn trav. Mamman travade däremot väldigt fint så den har ju att brås på.
Blev väldigt förtjust i ett Michellino-sto, hade ett föl e Campari M tror jag.
Domarna verkade gilla ett hingstföl e Saigon-Briar väldig mkt. Dock var den i växtfas o de beklagade verkligen detta, men trodde den hade framtiden för sig.

Jag var domarsekreterare på Säfva på lördagen, samt tittade hela lördagen så där har jag koll i alla fall, däremot har jag inte koll på Stäket.

I topp i Säfva gick i alla fall ett stoföl e. Florencio I - Don Schufro. Mamman gick kungakannan för 2 år sedan (om jag inte minns fel). En fantastisk liten fölunge, rörlig och mycket elegant. Fick 988899=51 poäng.

Sedan gick en väldigt vacker Akribori-dotter 2:a (minns tyvärr inte mödernet :crazy: ) som fick 988897 (tror jag :p )=49 poäng. Sedan var det 2 akribori-avkommor till på 48 p (varav en var Bonzies) - totalt visades närmare 20 Akribori-ungar tror jag...räknade dock aldrig exakt.

Lätt att konstatera var i alla fall att Akribori typar sina avkommor väldigt mycket. Det spelade inte så stor roll vad det var för modell på mödrarna typmässigt - vackra med mycket uppsyn var de allihop. Däremot är hans galoppförärvning (han som ändå har galopp som bästa gångart) kanske inte som önskat, det var mest 7: or (även på mödrar med mer vägvinnande galopp. Kan ju dock vara tillfälligheter.

Även Richfield's första årgång gjorde ett gott intryck.

Har allt uppskrivet hemma om någon är nyfiken på specifika resultat. Är på språng nu så jag får återkomma när jag fräschat upp minnet lite till ;)

Trevligast hoppungar enligt mig tycker jag att de efter Carte D'or var!

Senast ändrad:

Men hallå, berätta mer om VARFÖR du tyckte de var trevligast!?! Jag har sett en kanonfin unge e honom och har börjat fundera på om han inte kunde vara något inom dressyraveln också... :angel:

Hallå !!! :D Vad är det du har sett berätta nu för oss nyfikna ;)

Helen

Jaha då var det snart dax för en annan o visa sto och föl....hoppas allt bara går bra :smirk:
Och hoppas man snart får veta hur dax man skall vara där :crazy:

Vad heter ditt föl? Jag har startlistan framför mig. Jag fick den med mail i lördags.

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka