Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Avel Läste på en blogg om en som väntatde föl på sina 2års ston. Vad tycker ni? Är det lagligt? Skulle själv inte vilja ta föl på mina... 2
Svar
27
· Visningar
2 397
Senast: sassiball
·
Avel En häst på mitt jobb är efter Cardento. Mamman är efter Mowgli och är skimmel. Denna hästen blev brun. Min chef skulle försöka få fram... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 534
Senast: Lahtel
·
R
Avel Vad tycker ni om dem? Hur många tänker använda dem? Hur resonerar ni? 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 035
Senast: starstruck
·
I
Avel Jag har ett RP sto e: Prince River xx Rp 107 u: Lady Spring Rnf 1457 ue: Dawn of Spring. Jag ska ev betäcka henne 2007. Jag har... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 151
Senast: ikaros227
·
Avel Någon av er alla kompetenta avelsmänniskor som kan svara på hur nära men vågar "linjeavla" på ovanstående herre??
Svar
4
· Visningar
948
Senast: pastejja
·
W
Avel (Vet inte om tråden ligger rätt men jag hitta ingen som passa) Ska ställa ut min shetland och undrar om man visar den med eller utan...
Svar
11
· Visningar
891
Senast: ameo
·
B
Avel Någon som har något förslag på dressyrhingst? Är sugen på att betäcka mitt sto som är e: Gribaldi-Nocturne.
Svar
4
· Visningar
914
Senast: KickiH
·
Avel Jag har en liten shettisdam som jag funderat på att ta ett föl efter. Men är det så lämpligt med tanke på hennes sommareksem? Hon är...
Svar
16
· Visningar
1 397
Senast: pastejja
·
T
Avel Hej Någon som har koll på hur gammalt ett sto kan vara vid sin första fölning??
Svar
7
· Visningar
882
Senast: ameo
·
Avel Någon som har koll på hur mycket han kostar för säsongen-07? Vilka avgifter tillkommer osv. Finns det någon spermaimportör här i... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: dobbis
·
Avel Jag har en snart 2 årig hingst som blev klass 1 på fölmönstring. Om man växer till sig bra, är det då en bra idé o visa honom för att...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Fredag
·
Avel Ja, som frågan lyder, om jag vill betäcka mitt eget sto för att få ett föl efter henne (bara för att behålla för egen del), är det...
Svar
16
· Visningar
1 461
Senast: Görel
·
M
Avel Jag har en tvååring efter mitt fullblodssto som har en lipizzaner till pappa (tjuvbetäckning). Han är så fin i kroppen och underbar i...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: pepinopre
·
S
Avel Tror att det finns en tråd om honom någonstans men hittade den inte. Jag va länge inne på jaguar mail till mitt sto men efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 139
Senast: Sofia72
·
P
Avel Vilket skall det vara? Har alltid trott att halvblod är de där vanliga ridhästarna och att varmbloden är travhästarna. När vi var på...
Svar
14
· Visningar
4 107
·
Avel Jag undrar om någon vet ifall det finns eller har funnits någon hingstlinje i svensk halvblodsavel som inte började med en importhingst...
Svar
4
· Visningar
710
·
J
Avel Någon som är kunnig på holländska hingstar? Skulle väldigt gärna vilja veta lite mer om dessa; Jasper, Farn, Nimmerdor. Allt från...
Svar
4
· Visningar
1 776
S
Avel Vad betyder stofamilj? Är det mammas stamm på mödernet i oändlighet?
Svar
13
· Visningar
1 564
·
M
Avel Som Ludger Beerbaum och Marcus Fuch rider, är dessa hingstar godkända i något avelsförbund?
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Farle
·
H
Avel Hej! Jag er en norsk tjej som har en häst efter Majim G- Bradin. Kann nogon berätta lite om Bradin? Jag har hittat nogon uppgifter om...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: copernica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka