Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Finns det nån här som har, har haft eller hanterat avkommor efter fullblodshingsten Duty Time. Har själv ett sto efter honom och...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: supercassie
·
Avel Heter han så? Hingsten som är brun med grå man och svans? Har hittat massor med bilder på honom för ett år sen, nu hittar jag inga...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: mizz_beauty
·
Avel Om jag är intresserad av en svensk hingst som bara står på FAI, finns det då någonstans där jag kan hitta resultat från tidigare år...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: KickiH
·
L
Avel JAg undrar om det finns något ställe där man ´kan visa sitt sto, mer än på riksutställningarna för respektive rasförening? Finns det...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: linabergmer
·
Avel Vad är skillnaden mellan säter och stuteri? En kompis till mej håller på o funderar på denna fråga och jag vet inte vad jag ska...
Svar
5
· Visningar
20 064
Senast: Per K
·
Avel Ska börja med att meddela att jag kan absolut noll om avel på connemara...:D Har läst att cremello inte är önskvärt och att...
Svar
7
· Visningar
3 342
Senast: swebec
·
W
Avel Har ett b-ponny sto som är 3 år gammal och jag ska betäcka henne i år. Hon är en korsnig mellan welsh och new forest men liknar mest en...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: winnie the pooh
·
A
Avel Jag söker en bra faktabok om föl. (Någon annan än "Att bli med föl") Skulle vilja ha en där det står om tiden från fölning och ett år...
Svar
3
· Visningar
1 706
Senast: knasan
·
Avel Jag har läst lite här på forumet och flera skriver att en häst inte kan bli gul om inte någon av föräldrarna är det. Min häst har 2...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: superstar
·
S
Avel Jag skulle bli väldigt glad :) om någon här har någon information om Enzo samt Pele Ll. Evagård (eller Pele lille Evergaard, förekommer...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Solosanta
·
A
  • Låst
Avel Hej! Jag är inte så duktig på färger men väldigt nyfiken! Jag ska betäcka mitt mörkbruna sto med en skimmel nu till våren. Vad kan...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: ameo
·
M
Avel Var inne på Holsteiner Verband o kollade och fundera på hur man ser om hingsten end. får användas till holsteinerston? Läste någonstans...
Svar
8
· Visningar
2 357
Senast: M_Q
·
S
Avel Vilka fördelar finns det med att välja hingstens hemstation? Min närmsta station ligger 2 mil bort, men hingstens station ligger 10 mil...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Miaa
·
Avel Om ett sto är betäckt två gånger och konstaterats ej dräktig på 16 dagars kollen. Hon blir senare såld och inget skrivet i kontraktet...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: cusan
·
Avel Har ni varit med om att veterinären missat en 90 dygns dräktighets koll? Om ja, hur kunde det bli så, vad hade veterinären för "ursäkt"...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: maria_b
·
M
Avel Vet inte om jag det här är rätt forum för min tråd, det är fritt fram för moderatorer att flytta den om så inte skulle vara fallet...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Liselotte X
·
Avel Nu får ni hjälpa lilla okunniga mig igen. Ibland ploppar det fram frågor som jag av någon anledning inte tänkt på tidigare... :angel... 2
Svar
24
· Visningar
2 846
Senast: superstar
·
T
Avel Har bestämt mig för att betäcka ena stoet iår, men har ännu inte hittat rätt hingst. Jag har snöat in mig lite på att betäcka henne med...
Svar
12
· Visningar
1 388
Senast: Chickengirl
·
Avel vad tror ni om mr carrera till hoppavel? kan det vara något, eller ska man satsa på en hopphingst? börjar hitta fler hingstar nu som jag...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: 102030
·
Avel Är det någon som har koll på hur stor ärftligheten är på överbett? Syns det på avelsdjuren eller kan det ligga latent?
Svar
10
· Visningar
2 570
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka