Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Undrar hur gammal ston måste vara innan man betäcker dom? Funderar på att göra det nån gång.. min häst är bara 3 år än!
Svar
16
· Visningar
1 584
Senast: Snuffsan
·
A
  • Låst
Avel Undrar vad det kan bli för färg på föl efter mitt sto?? Funderar på svart hingst!=)
Svar
1
· Visningar
823
Senast: ameo
·
Avel har ett litet problem. Har hittat en häst som jag ev är intresserad av men har inte hört talas om stammen förut och lyckas inte hitta...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: CiderGirl
·
M
Avel Finns det någonstans man kan få reda på ALLA tävlingsresultat och på så sätt bilda sig en egen uppfattning om arabhästarnas meriter? Jag...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Carolina
·
Avel Har hittat ett jättefint 6-årigt sto som jag är intresserad av att köpa...men har lite funderingar....hon har rent körblod e...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: KickiH
·
M
Avel Någon som har erfarenhet eller vet något om Akribori avkommer. Ska köpa 4 åring oinride e.Akribori. Verkar ha bra psyke.
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: ancan
·
M
Avel Finns lite olika inriktningar på araberna.En del går galopp,andra distans,western osv.När man väljer hingst till sitt sto,hur vet man då...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Masse
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt KWPN sto e Majesteit-Exponent (för mig helt okända hingstar...). Damen ifråga har en enastående... 2
Svar
26
· Visningar
2 935
Senast: Baddy96
·
Avel Ja, frågan står ju i rubriken. Vilka ston skulle ni med glägje betäcka med Briar, resp. vilka ston skulle ni absolut inte välja Briar... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 995
Senast: Contender
·
Avel vad är det för skillnad på de olika araberna?:confused: har länge undrat detta och undrar hur de e i kroppen vilka som är mest avlade...
Svar
2
· Visningar
1 756
Senast: linnsan
·
M
Avel Mitt sto har blivit mamma till en mini på "gamledar"! Ja, det är precis vad hon tycks tro! Hon har mjölk och låter den nu 16 månader(!)...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: marria
·
B
Avel Har tänkt köpa en unghäst med inriktning mot hopp, den får med fördel röra sej bra oxå. Problemet för mej är att under ca 12 år så har...
Svar
1
· Visningar
643
·
Avel Idag när jag kollade till mina hästar så upptäckte jag att ett sto saknades, gick runt i hagen och letade och fann henne död. För två...
Svar
12
· Visningar
1 781
Senast: ancan
·
M
Avel Hej! Vi har valt att betäcka vårt Tamburin sto med First Wish i år. Undrar om det är någon som gjort detsamma och isåfall på vilket...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: cirkus
·
Avel ngn som har nån erfarenhet av hans avkommor? han själv är ju dressyrhingst, men bakåt ser man ju hingstar som cor de la bryere och...
Svar
18
· Visningar
1 864
Senast: www
·
P
Avel Kan ingen lägga ut en bild på ett registreringsbevis? Jag har i princip aldrig sett hur ett registreringsbevis för häst ser ut :D
Svar
1
· Visningar
2 234
·
Avel Så har även Karnawal fått somna in. Han hade skadat sig i hagen. :cry:
Svar
16
· Visningar
1 357
Senast: waldorff
·
G
Avel Jag är på en seminstation men var tvungen att åka till en annan seminstaion pga våran vet har semester denna dag. Nu till frågan. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: globox
·
  • Låst
Avel Jag förstår att alla människor inte tycker om korsningsavel, men varför ska man i tråd efter tråd där människor söker råd om helt andra... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 618
Senast: ameo
·
Avel Jag har betäckt mitt sto med Herzensdieb och är lite nyfiken om det finns någon mer därute som använt honom eller vet någon som har... 2
Svar
29
· Visningar
2 541
Senast: mydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka