Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur stor är chansen att hon kan vara dräcktig:confused: Inseminerad och kollad på 16 dygn, tom enl vetrinär:( Hon har inte vissat...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: KING88
·
Avel I helgen började minstingen släppa sin fölpäls, och jag såg ut så här :confused: hon är helt ljusgrå nästan vit redan i sin vanliga... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 471
Senast: _Nova_
·
E
Avel Min häst är nu 13 år och jag undrar om jag kan ta första fölet på henne? eller är hon för gamal? Själv tycker jag att det nog går men...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Eccu
·
C
Avel Jag funderar starkt på att betäcka mitt lilla sto nästa vår, så jag sitter och funderar på vilken hingst som kan vara bra för den lilla...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: cirkus
·
S
Avel Mitt gamla sto är skadat. Skadade sig i juni p.g.a en feltrampning under omständigheter hon normalt inte är under (=det är inget fel på... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 550
Senast: cirkus
·
P
Avel Vet inte om tråden hamnat rätt... annars får ni flytta den :D Hur går fölvisning till ? jag ska tydligen (:p) visa ett sto med föl...
Svar
16
· Visningar
3 509
Senast: Henrik
·
Avel jag har ett femårigt arabsto som jag har försökt att betäcka i tre år nu, men hon blir jätteorolig och vill inte ta emot hingsten. Hon...
Svar
16
· Visningar
2 656
Senast: MiaMaria
·
Avel Har ni som anmält era ston och föl för visning i år fått klartecken att ni kommit med? Jag har inte hört ett pip utan ringer nog efter...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Nobbeled
·
W
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: wannehavefun
·
Avel Skall ev betäcka mitt sto, hon är korsningsponny, 13år, maxad d...
Svar
14
· Visningar
1 091
Senast: yobre
·
Avel För 4 månader sen köpte jag ett nyimporterat sto från Holland f2003, för 2 månader sedan flyttade jag ut till ett skogstall med fri... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 948
Senast: CiderGirl
·
M
Avel ....undrar om någon vet något om p-spruta för ston. Hur det funkar ev biverkningar etc. Kostnad? Har tänkt släppa ut unghingsten efter...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: maraton600
·
Avel Hej!.. Jag undrar om någon vet något om fjordinghingstar som är tillgänliga för avel i år, hemsida om hingstar etc..:love: Tacksam...
Svar
19
· Visningar
1 207
Senast: Immer
·
Avel Vad har han gjort, både på tävlingsbana och i avel ? Vad kan man förvänta sej av en avkomma till honom, några speciella drag...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Cyllene
·
H
Avel Hos hundar brukar man ju säga att blandraser oftare är friskare än rashundar eftersom aveln under lång tid varit alltför inriktad på...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: ameo
·
Avel Har ett sto som det står en åtta i () efter namnet i hennes pass. Om jag har läst & fattat rätt så är det hennes stofamilj. Snälla är...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: moiran
·
D
Avel Såg ett Bashkir sto med föl en gång för många år sedan som var jätte tunn. Liknade mer en ko i kroppen. Ägaren vågade knappt visa upp... 2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: rosentorp
·
M
Avel Nu står hon i hagen!! Har inte vågat säga ngt till ngn innan för jag har vart rädd att de inte skulle bli ngt då! Men nu är hon hemma...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: carinah
·
Avel Hej alla ni som är inbitna i halvblodsavel! Jag äger ett underbart trakehnersto som i år är betäckt med Cortus 920, men nästa år vill...
Svar
8
· Visningar
1 949
Senast: Sara-Ida
·
E
Avel Hej Alla Avelsfantaster och Andra Intersserade Själv tycker jag att avel verkar jätteintressant. Att läsa om olika stammar och jämföra...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Eleonore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka