Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel helst utan språngavgift :angel: vilka finns det? Hip-hop, Tornesch? vilka hingstar har era "krångelston" tagit sig med direkt? är... 2
Svar
32
· Visningar
3 863
Senast: LitenC
·
Avel Ska kika på en 1årig hingst. Någon som vet VAD man ska kolla efter? Utseénde och temperaments mässigt? Det är bra föräldrar bakom...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: saila
·
Avel Jag har en hingstunge som nu är tre månader. Han är i sin bästa trotsålder och därmed rätt jobbig att ha med sig just nu. :smirk: Mamman...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Corax
·
O
Avel Hej! Har börjat fundera på att betäcka mitt sto och är nu lite nyfiken på vilken hingst ni tycker att jag ska välja. Mitt sto: e...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: oys
·
B
Avel Kanske fel forum, men då får moderator gärna flytta den. Jag hoppas att någon här i avel har erfarenheter av behandlig med tetracyklin... 2
Svar
31
· Visningar
2 978
Senast: roxanne
·
Avel Vaccinerar ni mot abortvirus? Varför eller varför inte? Har ni avelsstona skilda åt från andra mer aktiva hästar? Vaccinerar ni... 2
Svar
31
· Visningar
3 153
Senast: Welsh
·
E
Avel Nu är det såhär då, att jag har fått i uppgift att ta reda på lite fakta om avel och för att vara helt ärlig så är jag absolut helt...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Em_E_liE
·
Avel Hur pass viktigt är det att få med stammen på en ponny? Har fått registrera min ponny med "okänd" härstamning eftersom dåvarande...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Myzan87
·
S
Avel Nu har jag en fråga. Eller ja ganska många. Mitt sto blev betäckt den 10, 12 och 14 juli. Nu undrar jag när jag ska kolla henne första...
Svar
15
· Visningar
1 203
Senast: EmelieR
·
M
Avel är ny på detta hoppas jag lägger tråden rätt nu :), har nyss hämtat en häst på prov som sällskap till min dotters häst plus att jag vill...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Masse
·
L
Avel Är det nån som vet någon bra sida om stamtavlor för hästar från irland? T.ex. Irländska jakthästar, cob, m.m.
Svar
7
· Visningar
1 714
Senast: Jackie_nova
·
Avel Eftersom vi har haft tur och fått alla de ston(3 st) som skulle bli dräktiga; dräktiga på första försöket, så ska givetvis oturen komma... 2
Svar
20
· Visningar
2 847
Senast: tinafinis
·
C
Avel Jag undrar om ni avelsproffs skulle kunna lista upp viktiga händelser undet stoets dräktighet. Jag menar då tex. vaccinationer...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Contender
·
A
  • Låst
Avel Jag vill veta mer om hingsten Zeb. Har inte lyckats hitta så mycket om honom (letar väl på fel ställe). Allt om hurdana avkommor han...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: ameo
·
A
Avel är det någon som har en avkomma efter Lucky Light? vill gärna se bilder på dem, har en själv;)
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Jeps
·
Avel När avmaskar ni era föl första ggn? Tar ni träckprov eller följer ni någon speciell tidsperiod?
Svar
15
· Visningar
1 466
Senast: Madick
·
C
Avel Hjjäällp, jag vet inte alls vad dessa sakerna innebär. det finns ett sto i stallet där jag rider som har detta och jag blev så nyfiken...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Masse
·
R
Avel Okej, nu har jag bestämt mig för att betäcka mitt halvblodssto nästa år, men nu finns det saker att tänka på. Vem ska man välja ? Det...
Svar
18
· Visningar
1 124
Senast: renatechampion
·
T
Avel Hoppas jag valt rätt forum.. Håller på och fyller i anmälningen till sommarpremieringen och med den ska kopia på passet bifogas. Men...
Svar
11
· Visningar
1 676
Senast: Kirre
·
K
Avel är detta ärftligt inom aveln??
Svar
6
· Visningar
938