Herzensdieb eller Silver Moon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mydia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 541
Sv: Herzensdieb eller Silver Moon

Tycker inte att du ska vara ledsen så fint som det fölet ni fick i år blev så blir säkert bra nästa gång om hon blir dräktig. Misströsta inte du kan prova med en halvblodshingst igen ett annat år.
Så flott som ditt föl i år är så kan det bara bli bra.

Nästan full pott på dräktigheten i år alltså! Jättekul att det tog sig direkt när "vi" började så sent!!

Kan berätta att han kvalade till Bundeschampionatet förra helgen! 9,0 på typ, 9,0 på trav och 9,0 i galopp!

370_Herzensdieb_Gal_Beelitz_Internet.JPG

370_Herzensdieb_AT_Internet_Beelitz.jpg

Dessutom blev en av hans avkommor dyraste fölunge på Trakehner-auktionen i Hannover. 180 000 kr såldes den för! :)

Håller tummar under dräktigheten nu!

Hur många är vi som betäckt med Herzensdieb i år? Jag är verkligen glad att jag vågade prova att betäcka med honom trotts att jag bara hade två försök att gå på. Hon blev dräktig på första skicket.
Nu ska man bara hålla tummarna att inget händer på vägen.
Jag tror att han passar jättebra till mitt sto. :D :D

Han är bara helt underbar!!!! En sån enorm utstrålning. Jag fick tyvärr inte betäcka mitt 3-årssto i år men hoppas givetvis att du tar in på honom nästa år oxå. Hur många ston har han fått hittills i år?

Mydia: gratulerar till hingstval och dräktighet. Blir bra till ett Chapman-sto tror jag.

Noa - avis....

Visst är han underbar och han har ju en mycket bra stam också,jag tror också att han kan bli bra på mitt sto. Jag hoppas att du betäcker med honom nästa år om han finns kvar då det är absolut en mycket trevlig hingst med många strängar på sin lyra, jag skulle vilja säga att han verkar vara en komplett hingst.

Åtta ston är betäckta, sex stycken dräktiga (alla utom ett på första skicket) och två som inte är kollade än! Fler vågade chansa sent!

Jag är mer än nöjd med sto-antalet. Highness hade bara tre ston sitt första år i Sverige, så jag trodde nog inte på fler för Herzensdieb. Dessutom så är det bra ston han har fått. Av de 10 hästar som gick finalen i Falsterbo hade 3 av deras uppfödare valt Herzensdieb i år! Så han har fått förtroendet av Sveriges bästa uppfödare kan man säga!

Men nu är det en lång vinter, så nu gäller det att hålla tummarna under dräktigheterna!

Ååååh! Trakehnerhingstar! :bump::bump:

Jag själv äger ett trakehnersto, imp. Danmark som nu gått till avel pga en skada. I år betäcktes hon med Cortus 920 då det blev väldigt kort tid att bestämma sig på, men nästa år ska jag ha en trakehnare! Tips?

Det finns följande hingstar att välja på som är godkända för avel i landet. Caprimond,Herzensdieb, Hohenstein, Karolinger, King Arthur, Silvermoon och sist men inte minst Szkopul 929 som ju står här i landet. Lycka till med hingstvalet när det är så dags och nästa år kan det ju ha kommit någon ny intressant hingst också sådant vet man ju aldrig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 635
Senast: iNHALE
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka