Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Hej! Jag har en bebis hingst hemma som går med sin mamma och ett ponny sto, hingsten är född i juni förra året och jag hade tänkt att...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: Ljulius
·
Avel Vad säger stammen? Carano(capitol-cor de la bryere) UE:Lancier (e.landgraf)-Ragtime. litet ädelt sto som hoppar höghus,men är även...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: dobbis
·
Avel Är ev påväg att köpa en häst, och tänkte ta reda på lite om stammen. Om jag inte glömt den helt :o Det jag "vet" (dvs, vad hon som...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Fiorano
·
T
Avel Var i hagen i dag där 4 ston står. 2 st är förmodligen(!) dräktiga, ska föla i april. Ett av de icke dräktiga stod och "vänslades" med...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Molin
·
M
Avel vad kostar det, ca att få sitt sto betäckt och få fram ett levande föl? Alla "fasta" omkostnader. Givetvis förstår jag att det är...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Marassa
·
Avel Vad finns det för fördelar resp nackdelar med Looping? Vilken typ av avkommor har han gett? Kända "problem" - särskilda plus? Och i...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: Han_naH
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·
Avel Enda infon jag har fått är: Var i sverige kort tid och reds av Jan brink...mao inte så mkt... någon som vet mer?
Svar
6
· Visningar
2 171
Senast: Dingelass
·
Avel Funderar ju på att betäcka mitt sto nu till våren men problemet är ju bara att jag har fullt i stallet nu :D Tanken var då att...
Svar
15
· Visningar
1 444
Senast: Trilla
·
Avel Är det någon som vet nått om den hingsten?? Jag vore tacksam för hjälp:bow:
Svar
2
· Visningar
629
·
Y
Avel Jo som rubriken lider. Mitt sto är gravid nu i 6 månaden. Det är såhär att igår och idag har hon vatt i slagsmål med en annan häst...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Jojjosan
·
Avel Jag stor lite i valet och kvalet att betäcka. Antingen min kompis häst ,som har Egerländer i sig eller kanske betäcka stoet som...
Svar
10
· Visningar
1 209
·
S
Avel Hej jag har ett new forest sto som jag ska betäcka nu snart vi håller på att leta efter en fin new forest hingst som har en bra...
Svar
5
· Visningar
1 085
L
Avel Jag undrar om någon vet någonting om Holsteiner hingsten Catoki? (På den sidan står det att han tävlar msv hoppning vilket inte stämmer...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: callie
·
Avel Hjälp mig å få rätt på de här med fölnings datum.. alla säjer olika. jag har räknat från sista betäcknings datumet och 11 månader...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: flickancarra
·
Avel Diskutionen dyker upp med jämna mellanrum, det här med hingstar och deras förärvning. Frågan som ofta kommer upp är ju varför väl...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
16 221
Senast: kicket
·
S
Avel Någon som kan berätta om honom?? Har honom som morfar till ett av mina ston o vill ha litekort info om honom på vår hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: vigmir
·
W
Avel Använder ni fölvakt? Fördelar- nackdelar kamera / sele som man sätter på hästen ? Har fött upp ponny i 7 år o aldrig bekymrat mig över...
2
Svar
30
· Visningar
6 167
Senast: Pinto
·
L
Avel jag läste i en tidning (i ridsport tror jag) om hur man skulle göra med ston som läckte mjölk innan fölet kommit ut. tyvärr minns jag...
Svar
9
· Visningar
1 695
Senast: kicket
·
S
Avel Hejsan! Sitter o pillar med vår hemsida o letar därför efter information om pappan till en av våra hästar nämligen Electro 778. Har...
2
Svar
34
· Visningar
2 719
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka