Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där har du nog huvudet på spiken. Landlord har iaf här i krokarna dåligt rykte ang sitt temperament + att han kan lämna lite tungt tydligen. Jag älskar personligen Landlord pch Lasandos hästar, men har hört många som sagt att dom inte vill ha en okontrollerbar pansarvagn....Har Landlord varit på tal???
Varför vågade inte svenskarna använda denna otroliga hingst?
När det tyskarna o holländarna var lyriska över honom. Var han för tuff för en vanlig svensk hoppryttare??
Jag har två Lasandos hästar och dom är absolut inga pansarvagnar. Lasandos lämnar avkommor med bra typ, men många har nog uppfattningen att Landlord lämnar stenhårda pansarvagnar.Så kan det nog vara. Tror de kan kräva sina ryttare.
Men har man ett lätt sto så gör det inget om de är "pansarvagnar" bara de kan hoppa.O de kan de ju bevisligen.
Titta på Robin Z..han har ju inte direkt lämnat lätta individer han heller....men de har nog ett lättare temperament att hantera. Så jag tror det beror på temperamentet.
Lasandos fick ju dessutom 10 på typ när han gjorde sitt bruksprov...så en gång i tiden ansågs han nog inte som en pansarvagn.
men många har nog uppfattningen att Landlord lämnar stenhårda pansarvagnar
Lasandos fick ju dessutom 10 på typ när han gjorde sitt bruksprov...så en gång i tiden ansågs han nog inte som en pansarvagn.
Se bara på Don Primero... han varju föga intressant för svenskarna första åren i sverige. Men efter sin tysklandsvistelse så då minsann så hade folk vaknat.
Men man måste se till vad de nedärver också o Donnerhall slår ofta igenom på DP avkommor. Jag menar alla blir inte lågställda o små till höjden.Bor i samma del av Sverige som du och har aldrig hört att någon tyckt att Landlord lämnar "stenhårda pansarvagnar".
Hans avkommor har fått höga bedömningar på just typen. Landlord fick under många år mycket ston (över 150) och någonstans mättades väl marknaden på Landgraf-blod, inget konstigt med det.
Håll i mig:Lasandos är väl en av de mest eleganta hingstar som varit/är i avel och tittar man bara på hopphingstarna så är han typmässigt klart den vackraste.
Det är så att tidigare var hingstarna tvungna att uppnå 40p exteriört för att godkännas - inte som nu när hopphingstarna sällan når upp till 38p....Kan bara hålla med.Vilken hals
Hans omoderna typ (och hans brist på höjd) avskräckte nog en del, det har ju under många år pratas om att moderna hästar inte ska vara lågställda.
JAG har inte uppfattningen att Landlord lämnar stenhårda pansarvagnar. Jag har tvåst hästar med Lasandos som pappa och har haft en med Landlord som morfar, så jag har inget imot det blodet. MEN jag har hört MÅNGA som inte vill ha en Landlord häst pga av stenhårda pansarvagnar (delar INTE deras uppfattning) Inget konstigt med det. Bara för att vi bor i samma del av Sverige betyder det inte att vår bekantskapskrets/omgivning delar samma uppfattning. Inget konstigt med det heller.Bor i samma del av Sverige som du och har aldrig hört att någon tyckt att Landlord lämnar "stenhårda pansarvagnar".
Hans avkommor har fått höga bedömningar på just typen. Landlord fick under många år mycket ston (över 150) och någonstans mättades väl marknaden på Landgraf-blod, inget konstigt med det.
Håll i mig:Lasandos är väl en av de mest eleganta hingstar som varit/är i avel och tittar man bara på hopphingstarna så är han typmässigt klart den vackraste.
Det är så att tidigare var hingstarna tvungna att uppnå 40p exteriört för att godkännas - inte som nu när hopphingstarna sällan når upp till 38p....
Hans omoderna typ (och hans brist på höjd) avskräckte nog en del, det har ju under många år pratas om att moderna hästar inte ska vara lågställda.