Sv: Överskattade eller underskattade
Det där med John Blund får mig att fundera över de Tyska hingstar som togs in i landet hur framgångsrika var dom i svensk avel och nu menar jag äldre hingstar,inte de nyare som är idag. Det sägs ju att de hingstar som såldes hit, med få undantag var avskrapet det som inte fungerat så bra i tysk avel.Hur var det med det är allt en överdrift eller tycker ni att det stämmer in rätt väl.
Legat- var han versam i tyskland också, har han lämnat några spår efter sig i svensk avel.
Marino- förutom Martini och Madrigal vad har han lämnat. Var han verksam i tyskland också.
Modesto- tävlade ju själv upp till svår hoppning, har han förärvt sig väl tycker ni. Har själv sett en del trevliga hästar efter honom, var han verksam i tyskland också.
Maximus- han var väll bara inlånad hit och hade själv tävlat svår hoppning,hur har han förärvt sig här och i tyskland.
Mowgli-Har själv tävlat svår hoppning med den stamen borde han varit intressant att annvända tycker man och han fick en hel del ston men hur tycker ni att hans förärvning varit och var han verksam i tyskland också-hur förärvde han sig där?
Furioso III- har han förärvt sig väl och var han i tysk avel innan han kom hit.
Landrat- Han stog visst på Celle innan han kom hit, var han underskattad eller överskattad, vad har lämnat i tyskland.
Lenski- hingst med egna prestationer vad finns det att säga om honom, samma fråga som till övriga var han versam i tysk avel också.
Marduk- en hingst som tävlat upp till msv tror jag, var verksam i tyskland innan han kom hit, hur förärvde han sig där och gjorde han någon nytta i svensk avel.
Gransudan F- har tyderligen några icke godkända söner i avel, har lämnar avkommor som tävlat högt upp i klasserna. Har han tillfört svensk avel något. Var han i avel i tyskland också.