Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Hej Vore tacksam om någon kan hjälpa mig att hitta bra bilder på fosterutvecklingen hos häst. Jag har tidigare sett jättebra bilder men...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: flickancarra
·
M
Avel Stoet ifråga ska föla i april och har inte haft föl tidigare, och jag har aldrig varit med om en fölning heller. Är det dumt att...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Melynda
·
  • Låst
Avel Jag har tidigare sökt på alla havblod jag känner på en länk på asvh´s sida... men nu hittar jag inte den! Man skrev bara in ett namn och...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: ameo
·
S
  • Låst
Avel Någon som vet om det finns någon form av databas där man kan hitta avkommor till sina halvblodsston? Vi köpte en häst och hon...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: stallQRE
·
  • Låst
Avel Hur har ni betäckt i år och hur planerar ni för nästa år. Själv har jag betäckt bägge mina med Temperament. Daphne, e...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
22 655
Senast: ameo
·
T
Avel När tycker ni man kan ta föl på hästen för första gången? Alltså hur sent för att det inte ska bli för sent. Man kanske inte kan vänta...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: sara_18
·
Avel Hej, Undrar om någon har bättre koll än jag på hingsten Ustinov ? Har googlat, kikat runt, sett dvd på grabben och föll handlöst för...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett 23 årigt sto som har Manometer xx som morfar. Undrar om det finns nån mer här i sverige som har han som morfar eller i sin...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Zuzzi
·
  • Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 744
Senast: Augustine Lava
·
J
Avel Hej, Som rubriken lyder; när ställer ni av era dräktiga ston? Mitt sto är beräknad till 19 mars. Jag rider lite granna, men...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: ylv4
·
Avel hej! Kom att tänka på en grej och blir galen när jag inte kommer på saker. Så om nån kan hjälpa mig blir jag :) . Vet nån vad...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: Anzzie
·
T
Avel Jag har ett dräktigt friesersto som ska föla i April. Hon har altid varit världens goaste och aldrig sur. Under några månader tillbaka...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: kicket
·
S
Avel Hej jag har ett new forest sto jag ska betäcka med en new forest,halvblod eller conemara och jag undrar därför om ni har några förslag...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Stackarps Juliette
·
H
Avel när ser man på ett föl om den ska bli skimmel? :banana:
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: LillaM
·
E
Avel Jag har ett sto efter Trofé-Ceylon. Hon är 1.64, fux med dett enormt steg. Vad har ni för tips på hingst? Jag skulle vilja ha en något...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: ekonomisk
·
I
Avel Hejhej =) Efter mycket sökande, machande och jämförelser mellan för- och nackdelar hos en rad olika hingstar har jag nu bestämmt mig...
Svar
14
· Visningar
3 645
Senast: SeagirlM
·
Avel Det börjar dra ihop sig för mitt sto att föla, det är ungefär tre veckor kvar. Jag har kommit att tänka på att jag inte vet när jag får...
Svar
13
· Visningar
9 695
Senast: maria_b
·
P
Avel Hej. Jag har ett sto som är överbrunstigt, hon får munkpeppar mot det med gott resultat. Men skulle gärna vilja betäcka henne, en...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: kem
·
L
Avel Det uttalas "lojten" men det stavas inte så, han är en hopphingst med mkt fullblod inslag..tror jag:angel: Söker bilder o lite fakta om...
Svar
2
· Visningar
2 068
Senast: Love_energy
·
J
Avel Hittar inte riktigt rätt forum för var jag ska placera frågan men försöker här; Kan någon översätta mankhöjden 15hh?
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka