Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Läste nån tråd förut om crabbet och % av crabbet. Jag har en 2-åring e.Gimmick och u. Miss Tharantella. Hur kan jag enklast ta reda på...
Svar
13
· Visningar
1 671
Senast: jesa
·
C
Avel Fanns/finns det inte en hingst som heter/hette så?? Jag funderade på det inatt. Det namnet kom bara upp ihuvvet... Vad är det för...
Svar
15
· Visningar
2 449
Senast: Melynda
·
Avel detta är kankse en knäpp fråga för er som är insatta i denna djungel men jag har fastnat för hispano-arabén och vill någon gång i...
Svar
2
· Visningar
697
Avel Gick idag på jobbet & hade ovanligt tråkigt så min hjärna fick sig ett frispel.. Tänkte på mitt dräktiga sto, om man skulle ta hit...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Sockertoppen
·
T
Avel Hjälp mig! Vad menas med det danska ordet att "SNÄVE". Någon som vet?? Tydligen kan hästar "snäve" antigen fram eller bak i alla...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: NiAl
·
E
  • Låst
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto nu i vår har jag tänkt. Hon är en korsning mellan halvblod och paint och brunskäck. Hennes pappa är...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: ameo
·
S
Avel Lite nyfiken, vad betyder nummret som står under hannoveraner-H:et? Alltså, om hästen är H-märkt och det även är ett nummer inmärkt...
Svar
14
· Visningar
3 209
Senast: DayDreamDancer
·
B
Avel Jag ska kanske ha ett russ på foder över nästa sommar. Jag undrar om russ är trevliga och inte ställer till med så mycket tok? :smirk...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Eira
·
Avel Jag ska bli mamma om någon vecka och då jag själv är hästägare (en arab) så blir det en hel del tid i stallet och jag har en liten tanke...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: Eira
·
G
Avel Jag funderar på att använda Marwin. Någon som har erfarenhet av denna hingst, avkommer eller annat?
2
Svar
21
· Visningar
3 527
Senast: Got2Be
·
B
Avel Jag har ett sto på 11 år som inte har haft föl förut. Hon skall föla den 1 maj och har nu gått ca 7 månader. Stoet har fått stora ljuver...
2
Svar
35
· Visningar
6 310
Senast: Molin
·
P
Avel Hej! Jag ska skriva en C-uppsats om det arabiska fullblodet tänkte jag. Ska handla om hur det arabiska fullblodet kom till Sverige...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: waldorff
·
Avel Man hör ju hela tiden att risken är mycket större att stoet kastar eller resorberar om man tävlar och åker runt med sitt sto. Men hur...
2
Svar
37
· Visningar
2 762
Senast: Tora
·
Avel Alla avelsexperter, kom med era spontana kommentarer på ovanstående stam. Hopp/dressyr, steg, temprament? Har ingen erfarenhet av...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: superstar
·
Avel Vad är er erfarenhet av föl, dressyrstam som är tät bak. När vår krabat travar slår han ibland ihopa haserna...känns inte bra om man ska...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: åke
·
P
Avel Ska betäcka mitt fina stora (172) halvblodssto i år men vet inte vilken hingst jag ska använda. Hon är högställd, rör sig bra och hoppar...
Svar
16
· Visningar
2 410
Senast: maria_b
·
Avel Kopierat från Ridsports hemsida "Ytterligare några nya hingstar har godkänts för spermaimport 2007. Hos ASVH finns även...
2
Svar
39
· Visningar
4 634
Senast: IBRAHIM
·
F
Avel ..är det någon som träffat på någon sådan? Jag tycker att de verkar mysiga men hittar inte mycket information om dem. Någon som vet om...
2
Svar
31
· Visningar
7 632
Senast: martina
·
M
Avel Har för tillfället halm i boxarna hos hästarna. Men då det har varit otroligt svårt att få tag på mer av god kvalitet (Har bra nu men...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: martina
·
Avel har ett 7-8 måanders föl som slutat äta kraftfodret och lämnar lite hö på morgonen. Kan det vara tänderna, eller bör vi oroa oss och...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Ruior
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka