Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Jag har tänkt att betäcka mitt sto i år. Hon är 17 år, har haft föl som 3-åring. Import Tyskland. E.Classiker ee.Calypso II-Nevado xx...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: granis
·
  • Låst
Avel Vet att jag kanske inte la tråden rätt men var tog mitt inlägg angående pris på åring vägen? mvh Fia
Svar
2
· Visningar
701
Senast: fia0
·
Avel Nu vill jag komma med ett undrande klagomål - varför i hela fridens namn får ett fullblodssto bilda en halvblodsstofamilj som dessutom...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: Cat_and_rat
·
Avel Sto e. Chapman-Hartung-Ceylon Mitt sto fölar i mars o jag har ännu knappt tänkt tanken på vilken hingst jag ska välja åt henne. Hon...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: kicket
·
Avel Är nyfiken på hur dessa hingstar nedärvt sig prestations, typ och humörsmässigt. Samt även egna eventuella prestationer?
Svar
5
· Visningar
857
Senast: polly p
·
Avel Jag ska ev låna ett avelssto på foder för att ta föl på henne. Ni som har erfarenhet, finns det några speciella punkter jag borde ta...
Svar
17
· Visningar
2 005
H
Avel Jag har suttit och bläddrat igenom hingstkatalogen och på skojs skull försökte jag se vilken hingst som var billigast och vilken som var...
Svar
17
· Visningar
2 147
Senast: Henrik Svensson
·
Avel Hej allihopa, vill ha lite förslag på ponny hingst till mitt fullblodssto. Jag vill få ett föl med inriktning hoppning el. ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 779
Senast: shady
·
G
Avel Hur nära kan samma hingst återkomma hos en avkomma? Jag har ett sto som är ee.Calypso II. Har funderingar på att betäcka henne med...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Northern
·
H
Avel här kommer en pinig fråga :o men hur är det man säger leden?? först pappan-sen morfarn o sen??
Svar
7
· Visningar
725
Senast: horseloverno1
·
M
Avel Hej, om en häst é dräktig, ligger fölet på högra eller vänstra sidan i magen?
Svar
4
· Visningar
734
Senast: moonstone_lover
·
Avel Jag rider och tävlar ett sto som ägaren nu vill betäcka i vår men behöver hjälp med lite hingstförslag. Stoet är ett halvblod e...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Nelle
·
C
Avel Vet inte om min tråd hamnar rätt men hoppas det! (nybörjare) :p Jag är delägare i ett sto som jag har betäckt. Hon väntas föla i juni...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Ramona
·
S
Avel Hejsan har ett sto som har hingsten Ragtime Band som pappa. hon heter Fara xx. Vad vet ni om hingsten o någon som vet hur han blir som...
2
Svar
24
· Visningar
2 679
Senast: stallQRE
·
Avel Vilka hingstar tror ni rent hypotetiskt skulle fungera bra med ett sto Come Fast** - D-Day - Monaco? Stoet visades som föl med 48...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Sinfonie
·
Avel Vad tycker ni borde vi använda mer fullblod i aveln eller inte? Tycker ni att de borde godkännas fler fullblods hingstar inom halvblods...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 338
Senast: Ramona
·
B
Avel Har en liten fråga... Är det för sent att betäcka ett 18 årigt halvblods sto som är väldigt pigg och fräsh för sin ålder. Fick ett...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: BackorsExplosive
·
R
Avel jag skulle vilja veta lite mer om Power Boy än vad som står på Flyinges hemsida. Jag har sett ett par fölbilder på föl som varit u.arab...
Svar
8
· Visningar
1 608
Senast: Inka_NZ
·
P
Avel Hej. Skulle vilja veta lite om Admiral. Tror han skall var asvenskt halvblod. Har tittat på en avkomma efter honom och skulle gärna...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Görel
·
Avel Såg på nya BLUP-sidan att mitt sto fått (64) bakom sig vilket jag antar är stofamiljen. Detta har inte legat bakom hennes namn tidigare...
Svar
13
· Visningar
2 132
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka