Ragtime Band xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallQRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 679
Sv: Ragtime Band xx

Nej - det gjorde jag aldrig, för han gick på bete, var oskodd och helt ur form. Han såg dock väldigt trevlig ut ändå och var väldigt nyfiken och social. Jag frågade en kompis som kan mycket om galopp och känner till hingstar och hon sa ungefär samma sak som alla andra skrivit här. Att han ger bra avkommor med hög ridbarhet och ofta mkt god hoppförmåga.

Jag har en 15-årig val. efter Ragtime. Supertrevlig dressyrhäst. Inget bra steg, förutom bra rund galopp, men mkt lättlärd! Oerhört tittig när det kommer till hoppning dock!:D Överbett och hemska fullblodshovar. Men såå älskad för sin "personlighet".

Hur ser dessa hemska fullblods hovar ut?? Är de det som ser ut somhästar med ankfötter?? Platta o breda???
FÖr isåfall så har vårt sto det med...
Hon vi har här hemma har vi inte sett röra sig så mycket..l lite första dagen vi var o tittade på henen bara, men gud, vilken gravid människa orkar visa upp sig på det sättet???
Men hon är verkligen kanon i psyket.. super trevlig... Lite muppig mot barnen, men inget som man reagerar på.... går gärna för sig själv.. absolut inte ett flockdjur...

Hemska fullblodshovar = platta ankfötter med tunn sula och låga trakter;) Går att göra det bästa av det ändå, med hovvård var femte-var sjätte vecka! Sambon är duktig hovslagare så jag har som tur är, bra förutsättningar!:love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 391
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 693
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka