Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel avla på en och samma hingst/linje? Jag tänker så här.......Kan få betäcka ett jättefint sto med egna meriter tom 140 hoppning som p g...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Nittionio
·
C
Avel I en artikel under rubriken " Vi har sprängt alla vallar" i tidningen Ridsport, nr 4/2008 sid. 65, författad av Lena Sellman, så...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: kicket
·
Avel Satt och tittade på DVD:n från Ferienhof Stüker i går kväll och blev helt förälskad i Cassini Boy Junior:love: Tar någon i Sverige in...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: KickiH
·
Avel Jag har länge varit intresserad av avel och känner nu att mitt lilla sto är redo att bli mamma. Jag har i många år jobbat som häst och...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Spirit
·
Avel Vad heter (på engelska): Premiering/avelsvärdering Godkänd hingst Bästa avelssto Bästa fölsto Tacksam för svar! :)
Svar
8
· Visningar
1 600
Senast: Nussikan
·
Avel Satt och kollade lite på min hästs mammas avkommor. Visste bara att hon hade fått 3 avkommor, alla helsyskon. Men idag såg jag att hon...
Svar
10
· Visningar
706
Senast: Zichy-Basualdo
·
S
  • Låst
Avel vad kan det bli för färg där fader är bleksvart och moder skimmel född svart. Eller bleksvart fader och moder fux med bläs är det någon...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: ameo
·
K
Avel I veckan så hittade jag mitt sto i boxen med två livlösa hingst föl, identiska, såå fina:cry: Hon var beräknat till 15 maj, ultraljudad...
2
Svar
35
· Visningar
4 519
Senast: ancan
·
J
Avel Har en halvblods korsning som är brun skäck som jag tänkte betäcka nu i vår med ett rent halvblod. Jag vill verkligen inte ha en skäck...
Svar
4
· Visningar
1 707
·
I
Avel Vad vet ni om för tidigt födda föl? Hur stor är chansen att de överlever och vad bör man kolla efter? Annat som kan vara bra och veta...
Svar
17
· Visningar
2 873
Senast: Bellini
·
D
Avel Vad finns det för arabhingstar i Småland? Länka gärna till hingstarnas hemsidor. Jag känner dock till CC Chagal, men vad finns det mer...
2
Svar
27
· Visningar
2 648
Senast: mahlmt
·
Avel Någon som känner till något om hingsten Friedensritter (Fürst Piccolo-Ehrentusch) och hans stam? Bra? Modern? Lovande? Eller bara...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Mabuse
·
K
Avel Hur vanlig är den gulbruna färgen ("bork") på kallblodstravare? Vilka hingstar finns det som nedärver den? Jag har bara sett avkommor...
2
Svar
21
· Visningar
3 418
Senast: KorsmoLappen
·
C
Avel Att ox, xx och x betyder arabiskt-, engelsktfullblod och angloarab vet jag ju men var kommer förkortningarna från? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Bellini
·
A
  • Låst
Avel Vet att det säkert finns tusen trådar om detta men ändå! Nu vill jag se era haflinger, berätta lite om dem och vad ni använder dom...
157 158 159
Svar
3 160
· Visningar
242 867
·
M
Avel Är det försent att ta ett föl på ett sto som är 20 år?? Hon är väldigt pigg å fräsch för sin ålder. Går det att göra nån undersökning...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Ekblomma
·
E
Avel hej! jag har en fråga. vet ni vart jag kan hitta en bild på hingsten carte d'or 1056. jag har en häst av honom och vill gärna få info om...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: cambodia
·
1
Avel Jag har fått en förfrågan om att låna ut ett av mina ston till avel. Det har jag aldrig gjort förut och vill gärna ha råd och tips vad...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: QuickStar
·
Avel Är det bara ridponnyer som är med i ungponnychampionaten eller är andra raser, som tex new forest också med? Eller har de egna...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: MiniLi
·
A
  • Låst
Avel bla ska Sandro boy vara godkänd iår och Clinton 1:D:love: http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=21578
Svar
1
· Visningar
803
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare