Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Hur ska jag på bästa sätt ta hand om mitt sto under dräktigheten så att hennes avkomma utvecklas på bästa möjliga sätt utan att få OCD...
2
Svar
21
· Visningar
2 266
Senast: simplythetruth
·
N
Avel Jag vill efterlysa fler Nordsvenska bruksston (renrasiga) som hör hemma i Sthlms distriktet. Känner ni någon som har ett NSV Brukssto så...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Nordsvenska
·
Avel Har någon info om Welsh Mountain hingsten Linners Nimbus?? Vill veta allt....Tacksam för hjälp!:)
Svar
4
· Visningar
933
Senast: JeennI
·
Avel En vän till mig har hittat en halvblodshingst (åring) med hingsten Zuidhorn som morfar.... Vi har letat för att hitta nån information om...
Svar
7
· Visningar
2 545
Senast: Beemergirl
·
S
Avel Har ett fuxsto e. Värends Pedro ee. Wotton Bracken u. Chatty ue. Pirak Har hört att stammen är ganska "grov" och...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: SantanaVII
·
F
Avel Hej! Jag funderar över att ta föl på vårat sto:), så jag har lite funderingar runt det. När avvändje ni era föl? Lät ni era föl gå...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Mitrolle
·
C
Avel Som "förstaårare" söker jag, i likhet med så många andra, råd av er på forumet. :) Stoet ifråga är ett halvblodssto, efter Tip Top -...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Cavalo
·
R
Avel jag har ett dräktigt sto (8:e månaden) som har fått ett väldigt svullet juvet. hon är förstföderska. vad kan det bero på??? är det något...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: bambi82
·
R
Avel Lite tankar och funderingar kring svensk avel... Är det rätt eller fel att unghästar ska vara på topp när de är 5-6 år, tänker på...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Ramona
·
K
Avel Vart tog han vägen, finns han kvar i Sverige?
2
Svar
22
· Visningar
5 008
Senast: bright_sara
·
Avel Så här i betäckningstider så är det ju mycket hingstdiskussioner, men som många påpekat så är det också många hingstar som glöms bort...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: QuickStar
·
G
Avel Jag vill veta mer om Hamra Aligance samt hans stam. Avkommor, resultat osv. Någon som vet? Är även nyfiken på hans far Ali Valentino...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: Ela
·
Y
Avel Hur ser man att sitt dräktiga sto har släppt bäckenbandet? Och när brukar det ske? Nån gång måste vara första gången man ska få va...
Svar
1
· Visningar
2 490
Senast: Nafayette
·
Avel Vad tycker ni rent allmänt om hingsten Heartbeat? Hur gamla är de äldsta avkommorna och är det nån som sett några ovh kan reflektera...
Svar
10
· Visningar
8 706
Senast: SeagirlM
·
Avel Fick hem Kempke Hof katalog i dag och fick syn på hingsten Repertoire! Vilken vacker hingst och vilken gång:idea: Jag hoppas att han...
2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: copy83
·
C
Avel Någon som vet om man kan/skall söka ett stuterinamn till halvblodsavel eller om det bara gäller ponnyavel, och hur funkar det med...
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: kicket
·
E
Avel Någon som gjort detta och kan svara på ungefär hur lång tid det tar innan man får ja eller nej. Gäller SPAF mvh El
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Elshacera
·
Avel Hej! Kan man få fram från svenska avelshästföreningen "nya" klisterlappar på chippmärkningsnummret??
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Masse
·
Avel Det lutar åt att jag lånar syrrans sto för betäckning. Hon är 163 cm e:Maraton-Hertigen-Krevad. Hon har sex avkommor sedan tidigare...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Icca
·
Avel Mitt sto tillhör familj F2 (spinda), hon är dräktig nu och jag undrar om hennes (eventuella) stoföl automatiskt hamnar i samma stofamilj?
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Tabitha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare