Repertoire

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lewis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 156
Sv: Repertoire

Visserligen är han bara tre, men såg inte halsen lite märklig ut? Smal och tunn?

Extraordinär trav, absolut, men sen då?

Tycker det ser ut som vilken normal 3åring som helst faktiskt.

Han blir ju faktiskt 3år i år så han är nog inte mer än 2år på videon och bilderna och speciellt "pinnig" hals har han ju inte då för att vara i den åldern

Jo men de har fortfarande ingenting med mödernet att göra. Möderne = mor, mormor, mormorsmor osv. Det är det Cat_and_rat menar med att hingstarna är bra.

Nej, jag menade inte knapplån.

När du skriver "tillgänglig på semin" så är det inte många som vet att hingsten måste godkännas i ASVH om man inte vill registrera avkommorna i Mecklenburg.

Ett påpekande på ditt svar helt enkelt!

Royal Olymp är e. Rohdiamant - Florestan. Det vet jag eftersom jag har världens snyggaste treåring e honom. ;)

Jo men de har fortfarande ingenting med mödernet att göra. Möderne = mor, mormor, mormorsmor osv. Det är det Cat_and_rat menar med att hingstarna är bra.

Nja, inte bara väl? För vad kallar man hingstarna på mödernesidan då, morfädernet då eller?

Stostammen räknar man ju på det sättet du beskriver, men för mig så är det inte ointressant vilka hingstar som man har lagt på stostammen. Idealet är givetvis en bra stostam, där man dessutom konsekvent lagt på bra och lämpliga hingstar. Inte en i botten stark stostam, men sen fyra generationer C-hingstar.

Klart att även hingstarna på mödernesidan har betydelse, men säger man möderne så tänker iaf jag företrädesvis på ston. Särskilt om man i samma mening säger att hingstarna är bra ;).

Jag skrev som jag skrev eftersom hingsten faktiskt är tillgänglig på semin vilket var vad som efter frågades i tråden.

Hur vida det blir gröna papper eller ej blir man väl upplyst om när man pratar med den svenska importören alt läser på dennes hemsida.
Det är väl upp till den som är intresserad av att betäcka med hingsten i fråga som skall ta reda på det, inte har jag nån skyldighet att upplysa om det bara för att jag svarar på frågan om han kommer finnas tillgänglig i Sverige.

Jag skrev som jag skrev eftersom hingsten faktiskt är tillgänglig på semin vilket var vad som efter frågades i tråden.

Hur vida det blir gröna papper eller ej blir man väl upplyst om när man pratar med den svenska importören alt läser på dennes hemsida.
Det är väl upp till den som är intresserad av att betäcka med hingsten i fråga som skall ta reda på det, inte har jag nån skyldighet att upplysa om det bara för att jag svarar på frågan om han kommer finnas tillgänglig i Sverige.

:bow::bow:

inte har jag nån skyldighet att upplysa om det bara för att jag svarar på frågan om han kommer finnas tillgänglig i Sverige.

Inte du kanske, men JAG tyckte att det borde upplysas om det.

Ber om ursäkt om jag på något sätt trampade dig på tårna!

Ingen fara, men eftersom du svarade på mitt inlägg och inte skrev "knapplån" så tolkar jag det som att du skrev till MIG och inte allmänt.

jag har bokat en av hingstarna på kempke hof till mitt sto iår :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 432
Senast: Stergo
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 242
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka