Undvika OCD

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 266
Sv: Undvika OCD

Nja, så långt vågar jag inte gå. Den här meningen verkar ju ändå antyda att överfodring utan ökad rörelse faktiskt ger större risk för OCD

mindre förekomst av OCD hos varmblodsföl som gavs stor energimängd och ökad träning relativt en motsvarande grupp som enbart erhöll det högre energiintaget utan att forceras röra sig mer

Kanske man kan dra slutsatsen att viss överutfodring kan vara o.k. så länge den unga hästen rör sig nog mycket men då är fortfarande frånga; hur mycket rörelse handlar det om?

Sv: Undvika OCD

Särskilt som varmblodsfölen ibland börjar tränas vid 1-2 års ålder kontra våra ridhästar som arbetas senare...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 082
Senast: Lavinia
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka