Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Jag lyckas inte hitta honom på Blupsidan:o:o Hur är hans avkommor, och främst, kan de hoppa??? Gillar Landgraf - Purioso:d Min avlida...
Svar
2
· Visningar
2 111
Senast: prallan
·
K
Avel Vilket typ av sto ska man använda till Don Primero? Ni med DP-avkommor, vad har ni för erfarenheter? Tänker då på att han själv är lite...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: kicket
·
Avel Är det någon som vet lite mer om hingsten? någon som har avkomma? såg honom i ett videoklipp o tyckte han var riktigt snygg, visades...
Svar
18
· Visningar
1 808
Senast: lady_vip
·
Avel Är det rätt benämning på en häst med den här färgen?: http://www.islandssidan.se/islandshastfarg/12Lifurrau.jpg Jag tycker det är en...
2
Svar
27
· Visningar
10 206
Senast: Pazuzu
·
O
Avel Är det någon som tar in på honom? Hittar flera trådar där folk funderar på honom till sina ston men hittar honom ingen stans.
Svar
1
· Visningar
675
Senast: qsarmor
·
Avel Måste man visa dom ridan på 3 års testet? Han skall visas för hoppning men även gångarter är det tänkt.
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Supermoose
·
K
Avel Någon som vet hans nummer samt om det finns information om honom på nätet?
Svar
19
· Visningar
1 306
Senast: Görel
·
H
Avel Är det någon som vet varför Sandreo inte kom till start på årets bruksprov? Han ser jättetrevlig ut och det vore kul att få veta lite...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Avel Vad krävs för att en häst ska klassas som svenskt halvblod? Jag skulle nämligen vilja betäcka mitt sto (e.Krocket ue.Galant) men kan jag...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: ameo
·
G
Avel Om ett sto ska behandlas för bakterier i livmodern, kan man behandla på samma brunst som man betäcker? Stoet ifråga har en halvt...
Svar
13
· Visningar
2 291
Senast: anhe
·
Avel ...På Corlensky G`s "käftighet" och ridbarhet. Gå in på hans hemsida och kolla på hans video. Är detta vad ni kallar en käftig...
2
Svar
26
· Visningar
2 356
Senast: gragge
·
C
Avel Nu är det listdags igen :D Eftersom faktabladen från Asvh.se snart kommer att presenteras, så kommer vi att ha tillgång till ev. nya...
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: clownen
·
Avel Finns det någon statistik på hur vanlig/ovanligt det är att tidigare generationer slår igenom på storleken. Låt oss säga att ett...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Valkyria
·
Avel Hänger på Clownen och startar en tråd med de bästa dressyrhingstarna. Vilka av toppförvärvarna av gångartshästar har vi tillgängliga i...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Mabuse
·
Avel Andiamo Dve 592 (Absats-Furioso II) Har googlat på honom men inte hittat så mkt info bara några danska sidor som jag inte förstår så...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: korneva
·
Avel Sökte på en häst i ASVH:s databas. och fann hästen, plus info om att den fått ett föl (det var på så vis jag såg att det var rätt häst)...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Piraja
·
Avel Hur brukar ni göra - och vad rekommenderar ni - när det gäller träning i anslutning till betäckning? I mitt fall rör det sig om dressyr...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Illuzter
·
T
Avel Det verkar som det hård tränats en hel del de sista året med tanke på Waldhofs sista och NYA video på hingsten Rubinrot. Jätte kul att...
Svar
15
· Visningar
1 645
Senast: rebus
·
E
Avel har betalt medlemsavgift men inte hört ett ljud... Någon här som är medlem i denna förening? Är lite fundersam i andra avelsföreningar...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: Novalisa
·
Avel Var är han nu? Vet ju att han 05 lämnade flyinges program och återgick till ägaren och skulle tävlas av någon junior.. Men jag har...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Iaraphel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka