Svettfux med flax?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pazuzu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 10 206
Sv: Svettfux med flax?

Ja men det går nog inte så länge vi har samma registrator.

Jag tror att problemet sitter i det faktum att hon då ska benämnas som skimmel = vad händer med BECdelen, går det verkligen att utesluta henne från stamboken då? <- är övertygad om att det är där det kniper.

ärligt talat, är det registraturen det hänger på, då tycker jag att du ska dra det hela längre.

Din häst ska registreras som det den är, nämligen skimmel född pärlvit (för visst var det det hon var?) och vill inte rasföreningens registrator acceptera att hon är DNAtestad till denna färg så skulle jag tro att SH skulle vilja ha ett ord med i spelet...

Det där var nog ett snäpp värre misstag än "min" bruna fux.:D

Undrar egentligen var dessa ID-kontrollanter höll till när de genomgick sin utbildning...

Senast ändrad:

ärligt talat, är det registraturen det hänger på, då tycker jag att du ska dra det hela längre.

Din häst ska registreras som det den är, nämligen skimmel född pärlvit (för visst var det det hon var?) och vill inte rasföreningens registrator acceptera att hon är DNAtestad till denna färg så skulle jag tro att SH skulle vilja ha ett ord med i spelet...

Det är väl klart att hästen ska registreras med den färg som DNA-typen säger att den har!

Du ska dock inte vända dig till SH utan till Jordbruksverket. Jordbruksverket är tillsynsmyndighet för alla registerförande föreningar.

*och så ett knapplån*

Ni skulle bara veta hur många haflinger som enligt vissa ID-kontrollanter är isabell - en genetisk omöjlighet! Jag fick till och med in en ID-kontroll där hästen sades vara silverbrun. Ännu mer genetiskt omöjligt.

Eldfuxen, f.d. registrator

Inte riktigt den nyansen jag menar, men din variant var riktigt snygg också!:)

Inte den heller, tyvärr. Nyansen jag tänker på hittar du på bild i mitt startinlägg, en väldigt mörk fux med orange-rödaktigt färgad man och svans.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Squie
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
716
Senast: ildiko
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare

Hästrelaterat

Tillbaka