Alla ni som klagat...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dramatik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 356
Sv: Alla ni som klagat...

Jag var och kollade på auktionen på Flyinge i samband med Breeders förra året och jag kan sätta en stor slant på att en del av de hästarna var "preparerade" om man så säger....
Väl förberedda menar du? ;)

Jag har sett en hel del unghästar i Sverige som blivit barrerade, så det är mycket naivt att tro att unghästar inte barreras. Jag har sett när den engelska chef d'equipen för ponnylaget på EM helt öppet tog en planka som låg utanför framhoppningen och donkade till alla ponnier i laget innan de gick in på banan! I Dublin på den internationella tävlingen kallade en känd tysk ryttare på sin hästskötare som gav hästen ett par smällar med en stav av något slag innan han gick in på banan. Det häder överallt och hela tiden.

Senast ändrad:

Jag avstår ifrån att kommentera! Anser att denna diskussion inte hör hemma i denna tråd!

Lite tråd-flykt, det kan jag hålla med om, men inte desto mindre ett ämne värt att diskutera.... Det händer mycket bakom kulisserna i ridsportens förtrollade värld!

Det är jag fullt medveten om, men jag vill inte ta en diskussion i denna tråd, den lär bli lång i så fall;)

Det inte schysst att ha en diskussion rörande barrering i samma tråd som är skapad kring en enskild hingst, utan då är det bättre med en spinoff på denna tråden om man vill diskutera ett annat ämne...

Det inte schysst att ha en diskussion rörande barrering i samma tråd som är skapad kring en enskild hingst, utan då är det bättre med en spinoff på denna tråden om man vill diskutera ett annat ämne...

Instämmer fullständigt, dessutom finns detta ämne redan avhandlat i detalj i "Corlensky tråden", kolla de sista sidorna angående precis samma film.

Corlenskytråd

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 573
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 591
Senast: Dopy
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 306
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 737
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna