Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det någon här som har några erfarenheter av att introducera naturlig betäckning för en hingst som endast är van vid AI tidigare...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: wrangler
·
M
Avel Sto e: Akribori, 3 månader gammal: En poäng ifrån klass ett och jag känner mig lite besviken över det. Men vad säger ni om dessa siffror...
2
Svar
24
· Visningar
2 409
Senast: wolken fee
·
Avel Har sto, föl (född mitten maj) o lånad valack. I stallet finns endast 2 boxar, så tanken är att valacken ska åka tillbaka hem till sig...
Svar
3
· Visningar
887
Avel Nu behöver jag lite guidning :crazy: Är det någon som vet någon om hingstarna Pasolini och Eklat? Vad innebär det att en häst är...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Iddefixen
·
R
Avel Någon som känner till denna hingst,eller var jag kan hitta info.om honom. Någon kanske har avkommor efter honom. Tror det är en...
Svar
18
· Visningar
1 910
Senast: Zimzalabim
·
Avel Från och med när kan man kastrera? På våren som ett åring eller måste man vänta till hösten? Kan tidig (1år) alt sen(2-3år)...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: ikaros227
·
W
Avel Ingen som ska använda honom? Var inne och kikade på alla killar på Flyinge... vad säger man?:angel:
2
Svar
36
· Visningar
4 173
Senast: Emsan
·
P
Avel Någon som känner till honom? Ska tydligen vara en bra far till fälttävlanshästar - stämmer det?
2
Svar
30
· Visningar
2 514
P
Avel Hej hej! Min lillkille som jag kommer att få hem den 1a November är en fux utan tecken. Hans släktingar har följande färger...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Pacific ocean
·
E
Avel letat efter han ev till avel nästa år som ja betäckt med han förut sen rider en helt underbar 4åring även 3 åring efter han.. stod på...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: elkis
·
Avel Ni som kan det här med avel, vad tror ni om följande hingstar till ett sto e. Landlord u. Utrillo? Belamour Black Coffee Mr Carerra...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: cirkus
·
M
Avel skickar ut en förfrågan här till er "avelsvana människor". Tänkte betäcka mitt sto e Pascal ue Parant. Vill ha en dressyrhingst, nån som...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Amarone
·
I
Avel Jag har dålig koll på fullblodshingstar. Är det någon som vet något om hingstarna Divino Santi xx, Dolman xx, Mahrhu xx och Magnet xx...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Cyllene
·
K
Avel Hej, Tänkte höra om någon vänlig själ kan hjälpa mig med tillhörande namn till följande RNF-nummer. Jag har letat som en galning efter...
Svar
5
· Visningar
1 299
Senast: Bortan
·
Avel Har ju varit lite förbryllad ang att jag inte fått faktura innan från Flyinge ang det sto som är betäckt med Flyingehingst på språng och...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 903
Senast: xaheena
·
P
Avel så här skriver ASVH: Om registreringsansökan skickas in efter den 31/12 födelseåret krävs DNA-analys mot både moder och fader. Är...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: pialotta
·
G
Avel Om en hästs ögon står ute lite extra ur ögonhålorna, kallas det alltid glosögon då? (Frågan gäller inte blå ögon, alltså.) Är det...
2
Svar
31
· Visningar
5 435
Senast: swebec
·
Avel Jag har tre favorit-hingstar. Last Liberty, Lucky Point och Acacio. Jag tycker dom påminner om varandra i typen. Visserligen...
Svar
4
· Visningar
956
Avel Jag tänkte betäcka mitt sto nästa år och börjar redan nu fundera på vilken hingst. Jag vill inte ha en avkomma som blir större än...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Mysaan
·
C
Avel Såg i ridsport att det varit flera i år som seminerat med Caprimond. Är själv intreserad av honom till nästa år och skulle vilja veta om...
Svar
5
· Visningar
1 534
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka