Ronaldinho H 1109

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ronaldinho H 1109

crazy skrev:
Ahh då fick du bra storlek.Brukar hon ge stort alltid?Alldeles utmärkt med ett arabsto i hbl aveln som ger bra storlek.

Ja, hon har bara lämnat avkommor större än sig själv!
Förutom ett föl efter welshhingst som blev ungefär lika stor, tror jag. :)

Görel skrev:
Han stammar från gamla tävlingsstoet Blues e Favorit u Bon Bon xx e Borelais, men hon har av någon anledning ett annan namn i stamboken:confused:

Hon gick svår hoppning.

Ja, stoet hette väl Bonita, men tävlades under namnet Blues? Fattar inte heller varför? :)

har bara hunnit se honom på bruksprovet och tyckte han var ngt vinglig mellan hindren... ni som var på hingstvisningen, var han bättre då? eller var det mest hans teknik som imponerade???:)

Jag säger att det finns mycket bättre hopp-hingstar.

För det första är han "ful". huvudet fr tok för stort och senig i kroppen. Gångarterna talar ju för sig själv, inget kul.

Men som sagt hoppar han hus :eek:!!

Om man vågar och vill bara sattsa på stammen och hoppförmågan är han rätt men inte om man vill förbättra exteriör eller gång.

KOmmer bli kul att se hur han utvecklas:)

Jet skrev:
Ja, stoet hette väl Bonita, men tävlades under namnet Blues? Fattar inte heller varför? :)

När jag kollar i stamboken ser jag att hon stamboksfördes som Bonita 11126 redan som fyraåring och att hon sen bytte namn när tävlingskarriären började. Blues var kanske mera originellt än Bonita?

det var inte "jätteovanligt" med namnbyten inför tävlingkarriären på den tiden, och Bonita var ju ett mkt vanligt namn, därav bytet.

Blues/Bonita var en fantastiskt atletisk häst, som verkligen hade ett hjärta av guld, gjorde sitt bästa för sin ryttare.

Kommer ihåg henne med stor glädje och mkt respekt.

Hej Hej,

Ville bara säg att jag fick ett stoföl efter Ronaldhino H
och jag ångrar mig inte en sekund!:love:
Han passade perfekt ihop med mitt sto sv hb.

**KL**
de föl jag sett bland hans avkommor ser faktiskt ut att vara snyggare än herrn själv. Kan stoägara ha gjort så bra matchningar eller nedärver han sig ganska snyggt (vad man nu kan se av dem som så unga vill säga)? Absolut en välstammad hingst kan jag tycka, men det känns som han kräver sitt sto, kan vara att jag har helt fel..
U

Det är nog så at det krävs sitt sto till honom.
Jag är "sjukt" sugen på den stostammen, men fegar och väntar några år tills jag ser vad han nedärver:angel:
Har bara ett sto som kan betäckas med honom, och jag vet att hennes helsyster betäcktes 2006 med honom, men jag har inte sett/hört någonting om det resultatet.... kanske dax att kolla upp det:angel:

Hur blev NISSES föl????:smirk:

Tro att hans lillebror Optic VT blir bättre, tycker bättre om Orlando än Robin Z.

Betäckte mitt sto med honom i somras, så jag väntar med spänning på en höjdhoppare till våren. Hon är e. Labrador ue. Bordeaux:)

knapp

Någon som har några avkommor e Ronaldinho som kan berätta lite mer om dem? Hur har de blivit storleksmässigt och hur är deras gångarter?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: Sassy
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka